معاون وزیر صنعت از آغاز بازنگری تعرفه‌ها برای تدوین مقررات واردات و صادرات سال 95 خبرداد و گفت: تغییر تعرفه خودرو در برنامه دولت نیست.

ولی‌اله افخمی راد با تاکید بر اینکه تعرفه واردات خودرو تا این لحظه هیچ تغییری نداشته است، گفت: تغییر تعرفه برای خودرو در برنامه دولت نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هر سال کتاب مقررات واردات و صادرات مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: جلسات کمیسیون ماده یک برای هر گونه بازنگری در تعرفه کالاها، به صورت مرتب در طول سال برگزار می‌شود و بر این اساس، هر گونه درخواستی که دستگاه‌ها برای تغییر در تعرفه یا ضوابط و مقررات واردات و صادرات درخواست کنند، در طول سال با تشکیل جلسه کمیسیون ماده یک، بررسی و مورد تجدیدنظر قرار می گیرد اما به هرحال تعرفه ها برای سال 95 هم بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار دولت است که واردات را مدیریت کند، ضمن اینکه میانگین تعرفه کشور هم اکنون بی‌جهت بالا است و البته این به این مفهوم نیست که تعرفه هایی که برای کل کالاها وجود دارد، یک باره پایین بیاید.
به گفته افخمی راد، برخی از کالاها در فهرست مقررات واردات و صادرات وجود دارند که علیرغم اینکه وارداتی به کشور ما ندارند اما تعرفه های بسیار بالایی را در کتاب به خود اختصاص داده اند، وجود دارد.

براساس مصوبه هیات دولت از ابتدای سال 94 تعداد طبقات تعرفه ای کشور از 14 به 10 طبقه کاهش یافته است. کمترین سود بازرگانی یا حقوق ورودی کالاها در سال 94 حدود 4 درصد و بالاترین حقوق ورودی به 75 درصد است.

براساس مصوبه هیات دولت در سال‌جاری تعرفه های 6 و 8 درصد به 7 درصد، تعرفه های 12 و 15 درصد به  15 درصد، تعرفه های 18 و 22 درصد به 20 درصد تغییر کرده است.
کد خبر abf04e1f8d0247bca053568dcd8d77b1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =