نانواها در سه سال گذشته برای جبران ارزانی نان آنقدر وزن چانه ها را کاهش دادند که دیگر امکان کاهش وزن چانه وجود ندارد.


محمدجواد کرمی، رییس اتحادیه نان های فانتزی از ماموریت استانداری ها به تشکیل کارگروه ۶جانبه برای بررسی افزایش قیمت نان خبر داد اظهار داشت: استانداری ها موظف هستند تا کارگروه ویژه بررسی قیمت نان را با حضور نماینده استانداری(معاون استاندار)، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان اتحادیه های نان، نماینده انجمن کارحانجات آرد، نمایندگان شرکت غله و خدمات بازرگانی مناطق و نماینده سازمان حمایت تشکیل دهند.

وی ادامه داد: تا به امروز این کارگروه تشکیل نشده و هنوز خبری در رابطه با افزایش قیمت نان مطرح نیست، اما بحث هایی وجود دارد که قیمت گندم و آرد تا حدودی گران شود که اگر این موضوع عملیاتی شود در قیمت نان نیز بی تاثیر نخواهد بود.
این فعال صنفی بیان کرد: سه سال است که قیمت نان تغییر نکرده و با توجه به افزایش هزینه های جانبی، وزن چانه و کیفیت نان به شدت کاهش یاقته است و این کاهش وزن به حدی بوده که دیگر امکان کاهش آن وجود ندارد.

کرمی با بیان این که نیاز به اصلاح قیمت نان، گندم و آرد است، خاطرنشان کرد: دولت قبل اگر سال به سال اصلاح قیمت نان را در دستور کار خود قرار داده بود، مشکلات امروز ایجاد نمی شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد شد تا به یکباره قیمت نان همراه با نان صنعتی افزایش یابد، اما دولت با این موضوع موافقت نکرده و به دنبال افزایش قیمت مرحله ای آن است که باید حتما تمام مراحل تولید نان و نان صنعتی در کنار تولید نان سنتی مورد توجه قرار گیرد تا فضای رقابتی در کشور از بین نرود.

رییس اتحادیه نان های فانتزی گفت: می توان یارانه را به مردم واگذار کرد که اگر این کار صورت گیرد مشکل کامل حل خواهد شد و جای سوال دارد که چرا آقایان تعلل می کنند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات وزیران در خصوص قیمت نان گفت: ما در سال جاری هر کیلو گندم را 1050 تومان از کشاورزان خریداری می‌کنیم و حدود 465 تومان به نانوایان می‌فروشیم؛ یعنی حدود 685 تومان به ازای هر کیلو گندم یارانه پرداخت می‌کنیم. نانوایان باید براساس یارانه‌ای که ما می‌دهیم نان را عرضه کنند.

منبع:ایانا
کد خبر ac795b2186574832b7d9f0a7eaa02687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =