رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: وضعیت کالاهای اساسی بسیار مطلوب است و بنابر آن است تا نیاز شب عید از طریق تولیدات داخلی تامین شود.

سید جواد تقوی در رابطه با مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها مبنی بر اولویت بندی کالا در فاز دوم هدفمندی ، اظهارداشت: بحث این مصوبه در رابطه با پایش قیمت محصولات برای مدیریت قیمت کالاهای اولویت بندی شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه های کالایی مختلف مورد بررسی قرار گرفته و آن دسته که استحقاق تغییر دارند با تصمیم ستاد تنظیم بازار می توانند تغییر قیمت را لحاظ کنند، افزود: سازمان حمایت کارشناسی محور است و تلاش دارد در حوزه تصمیم گیری بررسی کارشناسی خود را ارائه دهد که در بخش نظارت به دنبال پیشگیری از تخلف قدم برداشته است.

 تقوی در رابطه با شرایط ذخایر کالاهای اساسی گفت: شرایط تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در حال حاضر بسیار مناسب است و بازار آرامش خوبی را دارد و شیب تورم روند نزولی به خود گرفته است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص تأمین کالاهای اساسی هم به ارائه توضیحاتی پرداخت و افوزد: بحث واردات منتفی نیست و تا آخر سال تمام ذخایر به خوبی در اختیار است و در کنار آن تصمیم هایی برای کالاهایی که تقاضا در زمان نوروز دچار تغییر می شوند اتخاذ شده است و تأمین آنها بر پایه تولیدات داخل صورت می گیرد.

 وی در رابطه با قیمت نان،گندم و آرد تأکید کرد: گندم، آرد و نان به عنوان یک کالاهای استراتژیک محسوب می شود و نزدیک به 30 ماه است که در این بخش تغییری حادث نشده است و دولت همه توان خود را به کار گرفته تا باری به دوش مردم افزوده نشود.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با توجه به درخواست های نانوایان و تشکل ها مبنی بر اینکه هزینه های جانبی و دستمزد افزایش یافته است اما قیمت نان تغییر نکرده است دولت از ماه های گذشته رویه های مختلفی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است .

 تقوی با اشاره به این که دولت تا به حال به دلیل اهمیت موضوع بار مالی قیمت نان را بر عهده گرفته است، گفت: در رابطه با قیمت نان، آرد و گندم تا پایان سال تصمیم گیری خواهد شد زیرا اگر تغییری ایجاد شود باید در بودجه یارانه‌های سال 1394 لحاظ شود.

وی در رابطه با قیمت شیر بیان کرد: بحث کارشناسی در رابطه با قیمت شیر صورت گرفت و قیمت خرید 1440 تومان اعلام شد که با توجه به اهمیت مصرف محصولات لبنی تنها 15 درصد افزایش قیمت در محصولات لبنی ایجاد شد و مابقی فاصله قیمتی را با پرداخت یارانه از سوی دولت جبران کرده‌ایم.

رییس سازمان حمایت در پایان گفت: یارانه تفاوت قیمت شیر برای 4 ماهه پایان سال 92 پرداخت شده و برای 3 ماه اول سالجاری رقم و اعتبار این موضوع قطعی شده اما شیوه پرداخت همچنان تصمیم گیری نشده است.

منبع:تسنیم
کد خبر aca00885b9754dfdbc2a4f5fdb36e7ee

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبرشریفی مسعول انجمن علوم وفناوری غلات ایران ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ترمز اصلاح قیمت نان هم بار دولت رازیاد کرده هم مردم نان گران وغیر ماکول مصرف کرده اند ونانوایان وکارخانجات اردسازی ورانندگان حمل ونقل و........ برای جبران هزینه ها به زحمت افتاده اند وبعضا مجبور به خلاف شده اندواین همه نتیجه بی کفایتی چه ارگان وچه کسی پاسخگو میباشد.