صنایع غذایی> اقتصاد غذا – رییس کنفدراسیون صادرات در اظهاراتی عجیب اعلام کرد که "هیچ نماینده ای  از بخش خصوصی در جلسه صادرکنندگان کالاهای غیر نفتی با رییس جمهور حضور نداشته اند" در حالی که تصاویر این جلسه به وضوح چهره های سرشناس صادرات غیر نفتی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، محمد لاهوتی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رییس کنفدراسیون صادرات ایران در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با گلایه نسبت به برگزاری جلسه رئیس‌جمهور با تعدادی خاص از صادرکنندگان اظهار داشت: ظرف دو روز اخیر رئیس‌جمهور صادرکنندگان را به حضور طلبید و در حالی که در سال ۹۵ مقرر شده بود که جلسه‌ای با صادرکنندگان برگزار شود، این موضوع به دی ماه سال ۹۶ موکول شد؛ ولی نکته حائز اهمیت آن این بود که هیچ نماینده‌ای از بخش خصوصی در این جلسه حضور نداشت و حتی رئیس پارلمان بخش خصوصی نیز به جلسه دعوت نشده بود.
وی افزود: ما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در اتاق تهران، موضوع برگزاری جلسه با صادرکنندگان را از طریق رسانه‌ها و سایت‌های خبری متوجه شدیم، در حالیکه به نظر می‌رسد اگر دولت به دنبال حل مشکلات صادرکنندگان است، برگزاری جلسه با پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها توجیه ندارد، چرا که آنها دسترسی خوبی به مقامات دولتی دارند و حتی مدیرانشان هم بعضاً از سوی دولت تعیین می‌شوند.

این اظهارت عجیب و معنی دار آنهم از سوی رییس کنفدراسیون صادرات و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نشان دهنده عدم اطلاع درست ایشان از افراد و موضوع جلسه مهم رییس جمهور با صادرکنندگان مهم کالاهای غیر نفتی است که جا دارد نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:

1-اظهارات اینچنینی آنهم از سوی داعیه دار تشکل صادراتی بخش خصوصی که با عنوان "گلایه فعالان اقتصادی از جلسه رئیس‌جمهور با صادرکنندگان" در رسانه ها بازتاب یافته نشان می دهد که گلایه اخیر بیشتر به عدم دعوت از ایشان مربوط است نه ماهیت اقدام ارزشمند رییس جمهور و اعضای اقتصادی هیات دولت در برگزاری جلسه مهم با صادرکنندگان سرشناس کالاهای غیر نفتی. زیرا ماهیت برگزاری جلسه ای برای تبادل نظر و شنیدن صدای بخش خصوصی آنهم از سوی عالی ترین مقام اجرایی کشور نمی تواند منجر به گلایه تشکل واقعی بخش خصوصی باشد.
2- به نظر می رسد ریاست کنفدراسیون صادرات علاوه بر اینکه ازجلسه بی اطلاع بوده است توجه چندانی هم به  اخبار و تصاویر منتشر شده آن نداشته است چرا که در تصاویر منتشر شده چهره های سرشناس صادرات کالاهای غیر نفتی به وضوح هویدا هستند.
3- اگر رییس کنفدراسیون صادرات حتی از روی تصاویر نیز موفق به شناسایی نخبگان اقتصادی و فعالان موفق صادراتی بخش خصوصی نشده است پس به نظر می رسد عملکرد این تشکل و اعضای آن جای بحث و سوال  جدی دارد.
4-این اظهارات اگر حتی بدون داشتن نیت تخریب  یا نقد رییس جمهور، اعضای هیات دولت و برگزار کنندگان جلسه مهم و ارزشمند رییس جمهور با صادرکنندگان مهم کشور نیزانجام شده باشد جا داشت با واکنش منطقی و یا حتی ارائه توضیحاتی از سوی اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و شخص رییس اتاق تهران همراه می شد تا این اشتباه فاحش و غیر اصولی به حساب اتاق تهران و افراد حاضر در نشست هیات نمایندگان نوشته نشود.
5-اگر به راستی این اظهارات از عدم آگاهی ریاست کنفدراسیون صادرات نسبت به افراد حاضر در جلسه نشات می گیرد برای آشنایی بیشتر ایشان باید گفت که دو نفر از افراد حاضر در جلسه صادرکنندگان با رییس جمهور از صادرکنندگان سرشناس صنعت غذا هستند که طی سالهای اخیر بارها و بارها به عنوان صادرکننده نمونه ملی برگزیده شده و دارندگان مدال افتخار صادرات ایران می باشند که در اولین دوره مراسم اهدای نشان امین الضرب از سوی اتاق تهران نیز موفق به دریافت نشان امین الضرب شده  اند.

جا  دارد رییس کنفدراسیون صادرات با تصحیح اشتباه و عذرخواهی از صادرکنندگان سرشناس کالاهای غیر نفتی و حتی برگزار کنندگان این جلسه در نهاد ریاست جمهوری و تیم اقتصادی دولت  و با اصلاح روش گفتاری و رفتاری به این غائله خود ساخته خاتمه دهد.
کد خبر ad3670dc972f442b90b1e7f6586aa93e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميدرضا موفقي ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    2 1
    مملكت گل و بلبل ماست كه رييس اين بخش صادركننده ها رو نميشناسه، واقعا جاي تاسف داره