کشاورزی> عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی گفت: با مصوبه دولت قرار است، ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد به خسارت دیدگان مرکبات شمال پرداخت شود که منتظر اختصاص خط اعتباری بانک مرکزی هستیم.

روح‌الله خدارحمی در مورد آخرین تصمیمات این بانک برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال که براثر برف سنگین آذرماه دچار خسارت‌ فراوانی شده‌اند، اظهار داشت: در جلسه هیأت وزیران مصوب شده که 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود 10 درصد به کشاورزان باغات مرکبات شمال که از برف آذرماه خسارت دیده‌اند، پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: مکاتبه‌ای با بانک مرکزی کرده‌ایم تا خط اعتباری ویژه‌ای برای ارائه تسهیلات به باغداران مرکبات شمال در نظر گرفته شود و منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی افزود: در عین حال به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم، تا اطلاعات باغداران خسارت دیده از برف را جمع‌آوری و پرونده‌ها را تکمیل کنند و امیدواریم این تسهیلات با تأمین خط اعتباری به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود، اگرچه باید 8 درصد مابه‌التفاوت نرخ سود بانکی هم که به صورت یارانه پرداخت خواهد شد، تعیین تکلیف شده که از چه محلی به بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

خدارحمی گفت:‌ در عین حال برای استمهال وام‌های خسارت دیدگان کمک خواهیم کرد و معمولاً مهلت یک ساله و تنفس یک ساله برای پرداخت وام در نظر گرفته خواهد شد. 

منبع:فارس


کد خبر ad3a846eca3e41a9b7aa796acb5dd338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =