مواد غذایی> دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی اعلام کرد: افزایش قیمت محصولات گروه کالایی یک منوط به تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار شده که هنوز مجوزی صادر نشده است؛ لذا هر گونه افزایش قیمت در این زمینه غیر قانونی است.


کاوه زرگران با اشاره به این‌که صنایع غذایی روز گذشته در نشستی که با نمایندگان ستاد تنظیم بازار داشتند در مورد قیمت محصولات غذایی به جمع‌بندی نهایی رسیدند اما هنوز مجوزی برای افزایش قیمت این محصولات داده نشده است، گفت: هرگونه افزایش قیمت گروه کالایی یک منوط به موافقت ستاد تنظیم بازار است تا همه ارگان‌ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که روز گذشته نشستی در اتاق بازرگانی با حضور نمایندگان ستاد تنظیم بازار و انجمن‌های صنایع غذایی برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به این‌که جلسه ما رسمی نبود، مجوز افزایش قیمت گروه کالایی یک که وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت خود را برای تعدیل قیمت‌ آنها اعلام کرده، داده نشد و منتظر تصمیم‌گیری در جلسه ستاد تنظیم بازار هستیم.

دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به افزایش هزینه چندین مولفه تولید از جمله دستمزد‌ها، مالیات بر ارزش افزوده، بالارفتن تعرفه مواد خام وارداتی از چهار به هفت درصد و تعدیل قیمت سوخت و حامل‌های انرژی اظهار کرد: درخواست داریم به میزان اثر‌گذاری این افزایش‌ها بتوانیم نرخ فروش را تعدیل کنیم.

زرگران در مورد میزان تعدیل مورد نظر صنایع غذایی گفت: به‌طور متوسط برای جبران افزایش هزینه‌های تولید هشت تا 10 درصد باید تعدیل قیمت داشته باشیم.

وی با اشاره به صرف نظر انجمن صنایع لبنی برای افزایش قیمت محصولات به دلیل نداشتن کشش بازار اظهار کرد: با این وجود دولت اصرار دارد به خاطر شرایط دامداران قیمت شیر خام را از 1200 تومان به 1400 تومان تغییر دهد، لذا این تعدیل قیمت در نرخ فروش نیز تاثیر خواهد گذاشت.

دبیر کل کانون انجمن‌های صنایع غذایی در مورد افزایش قیمت شیر در روزهای گذشته تاکید کرد: از آنجا که شیر جزو گروه کالایی یک محسوب می‌شود و هنوز ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری در این حوزه نکرده هرگونه افزایش قیمت، غیرقانونی است.

زرگران با تاکید بر این‌که طی بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت که بر اساس آن قیمت‌گروه کالایی یک می‌تواند افزایش پیدا کند، تصریح کرد: براین اساس قیمت گندم، آرد، نان، قند، شکر، تخم‌مرغ، مرغ، برنج، روغن نباتی، کره، گوشت قرمز، شیرخام و محصولات لبنی پرمصرف شامل شیر، پنیر و ماست با مجوز ستاد تنظیم بازار می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند.


منبع:ایسنا
کد خبر af4f905fc4bd4ffd9bc24148968cd69b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =