کشاورزی> رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: بازار میوه کساد است و خرید و فروشی ندارد، باید منتظر ماند و دید که تا اواخر اسفندماه این رکود شکسته می‌شود یا خیر؟

حسین مهاجران بیان داشت: سیب و پرتقال برای شب عید به اندازه کافی و در تناژها و کیفیت بالا موجود است، بنابراین در این دو میوه هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با میزان نارنگی موجود برای شب عید گفت: نارنگی که الان در بازار موجود است متعلق به بندرعباس است که هم تولیدش محدود بوده و هم مصرفِ آن، زیرا این میوه جز با کیفیت ترین نارنگی‌های دنیا است و در حال حاضر قیمت این نوع نارنگی از 10 تا 12 هزار تومان است، بنابراین برای شب عید نارنگی به جز محصولات بندرعباس و نارنگی‌هایی که به صورت قاچاق از پاکستان وارد بازار می‌شود نداریم.

وی در رابطه با بحث قاچاق میوه و اقداماتی که ظرف چند روز گذشته در رابطه با ممانعت از ورود و توزیع این میوه‌ها صورت گرفته به نسیم آنلاین بیان داشت: حقیقت این است که این میوه‌های قاچاق از دو محور وارد کشور می‌شود، یکی از بازارچه‌های مرزی است که برای مصرف مرزنشینان مصرف می‌شود و موردی هم ندارد اما مشکل وقتی ایجاد می‌شود که کانتینر کانتینر میوهِ قاچاق وارد تهران می‌شود.

مهاجران اضافه داشت: به گفته خود مسئولین روزانه 3 هزار تریلی از بندررجایی وارد کشور می‌شود که میوه‌های قاچاق با بارنامه کالای دیگر در این میان و از این کانال وارد کشور می‌شود، لذا میزان آن نیز کم نخواهد بود.

وی در رابطه با قیمت محصولات دیگر موجود در بازار به گفت: قیمت موز به 3200 تومان بازگشته است، و کاهش هزار تومانی داشته اما پیاز با همان قیمت 3 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. از طرفی قیمت سیب زمینی نیز مجددا 20 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در رابطه با قیمت سبزیجات نیز گفت: قیمت سبزی‌ها به جز ریحان مناسب برای عرضه است و تفاوت چندانی نکرده اما ریحان به کیلویی 2 تا 2 هزار و 500 تومان رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که در بازار میوه خرید زیادی صورت نمی‌گیرد و بازار کساد است باید منتظر ماند و دید که آیا تا 25 اسفند تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر؟

منبع:نسیم آنلاین
کد خبر b07593b19bcd405bacfd10848bd34b89

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =