کشاورزی> دبیر دائم وزارت بازرگانی تایلند خبر داد بعد از اختلافات میان ایران و برخی کشورهای عربی شامل عربستان، احتمالا سفر معاون نخست وزیر تایلند به ایران لغو و در پی آن صادرات برنج تایلندی به ایران به تعویق بیافتد.

وزیر خارجه ایوان درباره تنش‌های اخیر میان ایران و عربستان گفت «تایلند همه تنش‌های موجود در خاورمیانه را از نزدیک بررسی می‌کند.» وی پس از نشست هفتگی کابینه دولت گفت «کابینه توافق کرد که پیش از اتخاذ تصمیم، باید صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. امیدواریم شرایط بهتر شود.»

به نوشته نشنال‌مدیا، وزیر خارجه تایلند ادامه داد، سفارت‌خانه‌های تایلند در ایران و عربستان، دولت تایلند را در جریان آخرین اتفاقات قرار می‌دهند و این اطلاعات به بررسی شرایط کمک خواهد کرد.

همچنین «چوتیمما بونیاپرا پاسارا» دبیر دائمی وزارت بازرگانی تایلند گفت که این وزارت خانه در تاریخ بیستم ژانویه نشستی برگزار می‌کند تا تاثیر بحران اخیر را بر تجارت تایلند، بررسی کنند. در این سطح، انتقال کالا به کشورهای خاورمیانه نباید تحت تاثیر بحران باشد.»

وی افزود که احتمالا سفر «سومکید جاتوسریپیتاک» معاون نخست وزیر تایلند نیز به تهران به تعویق بیافتد که در این صورت، دولت تایلند احتمالا برنامه فروش برنج به ایران را نیز به حالت تعلیق درمی‌آورد.»

این سخنان بعد از آن بیان شد که روابط کشورهایی چون عربستان سعودی و بحرین، همچنین امارات و کویت با ایران دچار مشکلاتی شد.

منبع:فارس
کد خبر b0a364c746ba48ab97b330d574be591a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =