کشاورزی> فعالان بخش کشاورزی به‌ویژه کشاورزان نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت هستند، در این راستا اجرای هر چه دقیق‌تر سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا که به پرداخت سریع پول کشاورزان و رشد کیفیت محصولات منجر می‌شود، می‌تواند یکی از ابزارهای مناسب دولت برای حمایت از این بخش باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران درباره اجرای سیاست قیمت تضمینی جو در بورس کالای ایران گفت: در حال حاضر بازار محصولات کشاورزی در دنیا شکننده است و به همین دلیل با توجه به قیمت‌های پایین در دنیا، ما قادر به رقابت با محصولات وارداتی نیستیم.

علیرضا عزیزاللهی افزود: از سوی دیگر مصرف‌کنندگان تلاش می‌کنند تا جو را با قیمت‌هایی ارزان‌تر و در بهترین شرایط خریداری کرده و از این رو ترجیح می‌دهند محصولات وارداتی را از بازار تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه فروش جو در بورس کالای ایران طرحی در راستای اصلاح بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در بازار آزاد، جو وارداتی با قیمت نسبتاً کمتری از جو داخلی موجود است و از این رو برخی مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند جو وارداتی را با قیمت‌های ارزان‌تر از بازار آزاد تهیه کنند؛ البته این روند به‌زودی اصلاح می‌شود و تقاضای محصولات در بورس افزایش می‌یابد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با بیان اینکه واردات اقلام با ارز مبادله‌ای در حال ممنوع شدن است، ادامه داد: معاملات جو در بورس کالای ایران با استفاده از مکانیسم‌های بازار به‌زودی تنظیم می‌شود، به‌طوری که شاهد ایجاد رقابت در معاملات این محصول خواهیم بود.

عزیزاللهی تصریح کرد: معاملات محصولات کشاورزی به‌صورت سنتی و با نظام‌های خاص خودش طی سال‌ها انجام شده و از این رو بسیاری از بازیگران بازار محصولات کشاورزی هنوز با معاملات و شیوه خرید از بورس کالا آشنا نیستند؛ از این رو باید به آنها فرصت داده شود تا رفته رفته با مزایای وجود بورس کالا در بخش کشاورزی آشنا شوند و سودمند بودن این اتفاق مثبت را لمس کنند.

وی در پایان اظهار داشت: فعالان بخش کشاورزی به‌ویژه کشاورزان نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت هستند. در این راستا اجرای هر چه دقیق‌تر سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا که به پرداخت سریع پول کشاورزان و رشد کیفیت محصولات منجر می‌شود، می‌توان یکی از ابزارهای مناسب دولت برای حمایت از این بخش باشد.

منبع:ایانا
کد خبر b123997e492046bfb4af99abab896b00

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =