کشاورزی>  اقتصاد غذا - معاون وزیر کشاورزی از ماموریت جدید این شرکت در خصوص خرید تضمینی دانه‌های روغنی خبر داد و گفت: اولویت خرید با کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی است و در صورت عدم خرید توسط کارخانجات، این شرکت آن را به قیمت تضمینی خریداری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا (فود پرس)، به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران،علی قنبری اظهار داشت: طبق ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی خرید تضمینی دانه‌های روغنی سویا و آفتابگردان تولید داخل در سال 1394 شده و قرار است در کنار بخش خصوصی، مازاد تولید کشاورزان را خریداری کنند.

وی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی، افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران و بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو دانه سویا با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 12 درصد، 19 هزار و 700 ریال و قیمت هرکیلو دانه آفتابگردان با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 9 درصد 21 هزار و 500 ریال تعیین و مصوب شده است.

دریافت مجوز واردات با خرید دانه‌های داخلی


مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی به ازای خرید دانه‌های روغنی، مجوز واردات دانه یا روغن خام دریافت می‌کنند، گفت: دولت برای تشویق کارخانجات به خرید دانه‌های روغنی تولید داخل، مقرر کرده است تا به ازای خرید هر کیلوگرم دانه روغنی بر اساس قیمت تعیین شده توسط کارخانجات، بتوانند 2 کیلوگرم روغن خام و یا 9 کیلوگرم دانه روغنی وارد کشور کنند.

قنبری ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای اجرای خرید تضمینی دانه‌های روغنی، اظهار کرد: دستورات و بخشنامه‌های لازم به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق و استان‌هایی که تولیدات دانه روغنی دارند، صادر شده و این شرکت در کنار کارخانجات روغن‌کشی بخش خصوصی، کار خرید تضمینی این محصولات را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: اولویت خرید دانه‌های روغنی با کارخانجات روغن‌کشی و روغن نباتی است و این شرکت نیز همچون خرید تضمینی گندم و برنج، در صورت عدم خرید دانه‌های روغنی توسط بخش خصوصی، تولیدات کشاورزان را بر اساس قیمت مصوب خریداری می‌کند.


کد خبر b27c95776e3f4c1d84dc1e2acf1c4092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =