رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز خرید تضمینی شیر خام تا 48 ساعت آینده در استان تهران خبر داد و گفت: خرید تضمینی شیر خام تا زمانی که نرخ خرید آن از سوی کارخانه‌ها به قیمت قانونی مصوب کیلویی 1440 تومان بازنگردد، ادامه دارد و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری قانون، پای اجرای آن ایستاده است.

محمد موسوی امروز در نشست خبری اظهار کرد: در استان تهران 2500 واحد دامداری شیری با 255 هزار رأس دام مولد وجود دارد که روزانه حدود 2500 تن شیر تولید می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد: از ابتدای تیر امسال علی‌رغم این‌که براساس مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم شیر خام 3.2 درصد چربی با بار میکروبی کمتر از 100 هزار به 1440 تومان رسید اما عملا کارخانه‌های لبنی به قانون عمل نکردند و این محصول را بین کیلویی 1100 تا 1250 تومان از دامداران خریداری کردند. گرچه اقدامات بسیاری برای قانونی‌شدن قیمت شیر خام انجام شد اما عملا اتفاقی نیفتاد.

موسوی افزود: وزیر جهاد کشاورزی در بیست‌وهشتم آبان‌ماه امسال به سازمان تعاون روستایی ابلاغ کرد تا خرید تضمینی شیر خام را به قیمت مصوب کیلویی 1440 تومان از دامداران اجرا کند و نهایتا سازمان تعاون روستایی در دهم آذرماه دستورالعمل اجرایی خرید تضمینی شیر خام را در اختیار استان‌ها قرار داد که در استان تهران ستاد آن بلافاصله تشکیل شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در استان تهران مسوولیت اجرایی خرید تضمینی شیر با سازمان تعاون روستایی است که البته کارگزار اجرایی، طرح اتحادیه مرکزی دامداران و اتحادیه‌های استانی آن است که در این راستا مشخصات دامداری‌های استانی در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار گرفته تا براساس قرار‌داد منعقد شده بین اتحادیه مرکزی دامداران و سازمان تعاون روستایی با کارخانه‌های تبدیل شیر خام به شیر خشک طرح خرید تضمینی شیر خام اجرا شود.

وی گفت: طی 48 ساعت آینده خرید تضمینی شیر خام در استان تهران با همکاری اتحادیه مرکزی دامداران و سازمان تعاون روستایی آغاز می‌شود و دامدارانی که مایل باشند با این اتحادیه قرار‌داد امضاء کنند می‌توانند شیر تولیدی واحد‌های خود را به کارخانه‌های طرف قرار‌داد با این اتحادیه قرار دهند.

موسوی گفت: سالانه حدود 800 هزار تن شیر خام در استان تهران تولید می‌شود و تا زمانی که قیمت این محصول به قیمت قانونی 1440 تومان نرسد خرید تضمینی شیر خام ادامه پیدا می‌کند و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری قانون پای اجرای آن ایستاده است. البته هدف دولت و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال خرید دائمی شیر خام به صورت تضمینی نیست و در صدد است با کمترین میزان خرید، بیشترین نفوذ و تاثیر را در برقراری تعادل در بازار و اجرای قانون داشته باشد.

منبع:ایسنا
کد خبر b44a45f4f0bc4df2a4a0b1f5e80a460b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =