کشاورزی> مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: توقف خرید تضمینی شیر از سوی سازمان تعاون روستایی به سبب ضرر و زیان 100 میلیارد تومانی این طرح بوده است.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در خصوص تأیید توقف خرید تضمینی اظهار داشت: خرید تضمینی شیر از سال گذشته به دستور مستقیم وزیر جهاد کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی به سبب اینکه صنایع از اموال مصوب نرخ مصوب 1440 تومان امتناع می‌کردند، شروع شده اما باید گفت که مقدار خرید تضمینی در مقابل تولید 8.5 میلیون تولید شیر خام بسیار ناچیز بوده است.

وی افزود: در واقع در حدود 11 ماهی که خرید تضمینی از سوی سازمان تعاون روستایی صورت گرفته تنها موجب شده که قیمت خرید تضمینی شیر خام طی این مدت کاهش قیمت را تجربه نکرده باشد.

عزیزاللهی در ادامه گفت: اجرای این طرح به سبب خرید شیر خام و تبدیل آن به شیر خشک با 100 میلیارد تومان ضرر و زیان مواجه بوده و به همین خاطر از سوی سازمان تعاون روستایی این طرح متوقف شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: در مناطق قطب تولید شیر خام این مقدار خرید تضمینی تأثیر بسزایی داشته به طوری با توقف این طرح گزارش‌هایی مبنی‌بر کاهش قیمت شیر خام به کمتر از 1200 تومان شده و به همین خاطر معتقدیم وزارت جهاد کشاورزی به هر طریقی باید خرید تضمینی را ادامه دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر b53d12adc3ef4807a297adaa8b8a28e5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =