دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به پایش مستمر بازار محصولات غذایی از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو گفت: مردم هیچ نگرانی از بابت سلامت محصولات غذایی موجود در بازار نداشته باشند.

کاوه زرگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برخی پیام‌هایی که بین مردم در فضای مجازی و شبکه اجتماعی در زمینه ابهام در سلامت مواد غذایی موجود در بازار مطرح می‌شود، اظهار کرد: مردم مطمئن باشند صنایع غذایی کشور هیچ اغماضی درباره‌ سلامت محصولات تولیدی خود نمی‌کنند و همواره هدف اصلی آنها کنترل کیفیت محصولات غذایی تولیدی است.

وی عنوان کرد: تشکل‌های صنایع غذایی در راس آنها کانون انجمن‌های صنایع غذایی به صورت مستمر با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو سلامت و کیفیت محصولات غذایی تولید داخل را پایش می‌کنند و با هر تخلفی بدون ملاحظه برخورد می‌کنند.

او همچنین خواستار دقت بیشتر مسوولان در اظهار‌نظرهای خود درباره سلامت مواد غذایی شد و عنوان کرد: برخی اظهار‌نظرهای نسنجیده علاوه بر اینکه تبعات اقتصادی منفی زیادی برای صنایع غذایی کشور دارد، باعث ایجاد نگرانی و تشویش در سطح جامعه نیز می‌شود که باید از بروز آنها جلوگیری شود.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی عنوان کرد: به شخصه در سطح شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بعضا شاهد ایجاد شبهه‌های عجیب درباره سلامت مواد غذایی موجود در بازار هستم که تمامی این موارد به هیچ عنوان صحت ندارند.

زرگران با تاکید بر اینکه فقط دو سازمان ملی استاندارد ایران و غذا و دارو اجازه اظهارنظر درباره سلامت و کیفیت مواد غذایی را دارند، عنوان کرد: اظهارنظرهای فاقد سند و مدرک درباره سلامت مواد غذایی که باعث تشویش و نگرانی مردم می‌شوند قابلیت پیگرد قضایی دارند.

صحبت‌های زرگران درحالی مطرح می‌شود که پس از سخنان وزیر بهداشت درباره وجود روغن پالم در لبنیات، اخیرا در برخی شبکه‌های اجتماعی شایعات زیادی درباره سلامت مواد غذایی موجود در بازار مانند لبنیات، آب‌معدنی، ماالشعیر و خرما ردوبدل شده است.
کد خبر b669eb43904b41e6babcd46b28445c95

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =