مواد غذایی> انواع گوناگونی از ساندویچ‌ها در کشورهای مختلف وجود دارند به‌طوری‌که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل ژامبون، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو و غیره قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شوند.

شکل ساده ساندویچ از برش‌های گوشت، پنیر یا سایر مواد غذایی در لابلای دو برش نان، تهیه می‌شود. این نوع خوراک، در قرن ۱۸ میلادی به خاطر «جان مونتاگو، ارل چهارم ساندویچ»، به این نام درآمد. برای مونتاگو هنگام بازی برش‌های نان و گوشت آورده می‌شد تا او ضمن بازی کردن بتواند غذا هم بخورد. بزودی خوردن ساندویچ در تمام قاره اروپا همه‌گیر شد و نام آن به زبان فرانسه هم راه یافت.

ساندویچ به دلیل سادگی در تهیه، قابلیت همراه بردن با خود و تنوع بسیار آن، تقریباً به همه دستورهای غذایی در کشورهای غربی راه یافت. انواع گوناگونی از ساندویچ‌ها در کشورهای مختلف وجود دارند به‌طوری‌که در قالب سرد و گرم و از انواع مختلف نان که لابلای آن مواد غذایی از قبیل ژامبون، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوجه‌فرنگی، خیار، کاهو و غیره قرار می‌گیرد، تشکیل می‌شوند.

مثل همه تفاوت‌های فرهنگی و سنتی، سلیقه‌ها و ذائقه‌ی مردم در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا مردم آفریقای جنوبی و لهستان از خوردن Sloppy Joe به قدری که آمریکایی‌ها از Gatsby Sandwich (استیک، همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده و چند نوع سس عجیب و غریب در یک ساندویچ!) و Zapiekanka تعجب می‌کنند، شگفت زده می‌شوند.




Chicken-Avocado-Aioli همانطور که از نام این ساندویچ پیداست، مواد تشکیل دهنده‌ی آن تکه‌هایی از گوشت مرغ و آووکادو تشکیل شده و یکی از ساندویچ‌های محبوب استرالیایی‌ها به شمار می‌رود.



Choripan ساندویچ Choripan محبوب مردم آمریکای جنوبی نیز روش‌های مختلفی برای تهیه دارد. یک روش محبوب در این سایت آمورش داده شده است.



Croque Monsieur ساندویچ‌های فرانسوی شهرت جهانی ندارند. اما Croque Monsieur یک استثنا است. روش تهیه مفصل این ساندویچ را در سایت معروف گاردین ببینید.



Gatsby Sandwich Gatsby نوعی ساندویچ پرکالری و بزرگ ویژه‌ی آفریقای جنوبی است که در وصف آن گفته می‌شود هر کدام از این ساندویچ‌ها چهار نفر را سیر می‌کنند.



Panini پنی‌نی ساندویچی ایتالیایی است که جدیدا در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های ایرانی نیز مرسوم شده است.



دنر کباب ساندویچ خوشمزه و معروف ترک که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد، نیز در این فهرست قرار گرفته است. این ساندویچ در شمال‌غرب ایران به دنر و در شهرهای دیگر ایران به کباب ترکی نیز معروف است.



Zapiekanka یک ساندویچ معروف دیگر اروپایی در این فهرست، Zapiekanka ساندویچی تک لایه یا Open-Face است که روش تهیه‌ای ساده و نتیجه‌ای خوشمزه در پی دارد. این غذا محبوب مردم لهستان است.



Toast Hawaii یک ساندویچ تک لایه دیگر، Toast Hawaii با اسمی آمریکایی ولی اصالتی آلمانی است. این ساندویچ با لایه‌ای از آناناس سرو می‌شود.



Smorrebrod ساندویچ Smorrebrod، ساندویچی خوشمزه و دانمارکی است که شهرتی جهانی دارد.




Sloppy Joe وجود رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی در سراسر جهان محبوبیت و شهرت این ساندویچ‌ها را افزایش می‌دهد. در کشور ما نیز Sloppy Joe در برخی از رستوران‌ها سرو می‌شود.




ساندویچ کره‌ی بادام زمینی و ژل ساندویچ کره‌ی بادام زمینی و ژل محبوب مردم آمریکای شمالی است که شبیه کره و مربای معروف ما ایرانی‌ها است و روش‌های مختلفی برای سرو آن وجود دارد.





ساندویچ خیار ساندویچ خیار غذایی عجیب است که بریتانیایی‌ها را مخترع آن می‌دانند.




ساندویچ Banh Mi ساندویچ بزرگ و عجیب Banh Mi انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن به روش توضیح داده شده در سایت Chow تهیه می‌شود.


منبع:تابناک باتو
کد خبر b8e756f6444b4d6a8f43c28e3eeb5be6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =