امروزه يكي از معضلات اساسي كشور بالا بودن نرخ بيكاري به ويژه در ميان جوانان دانش‌آموخته دانشگاهي است. سازمان مديريت صنعتي با درك اهميت اين مساله و ضرورت تحقق مسئوليت‌ اجتماعي این سازمان و در راستای پاسخگویی به دغدغه های دولت اقدام به ايجاد "مركز كاريابي و توسعه اشتغال دانش‌آموختگان كشور" نموده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی هدف از راه اندازی این مرکز را ياري رساندن به دولت براي حل مشکل بيكاري دانش‌آموختگان دانست و گفت: اين مركز در راستای کمک به كاهش نرخ بيكاري دانش‌آموختگان دانشگاهي در رشته‌هاي وابسته به مديريت ایجاد شده است و به عنوان اهرمی برای توسعه مهارت‌هاي شغلي مورد نياز و استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی به شمار می رود. 
ابوالفضل کیانی بختیاری در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموختگان دانشگاهي از مهارت‌هاي لازم براي انجام وظايف محوله در فضاي كسب و کار برخوردار نيستند، همين امر موجب شده كه شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي تمايلي به جذب آنها نداشته باشند، از این رو، طراحي دوره‌هاي آموزشي حرفه‌اي با هدف ارتقاء مهارت‌هاي لازم به تفكيك‌ هر يك از مشاغل موجود در حوزه‌هاي مديريت را در دستور کار سازمان قرار دادیم. 
به گفته، کیانی بختیاری ، اين دوره‌ها تحت عنوان "دوره‌هاي آمادگي استخدام" به مخاطبین ارائه می شود و مراجعه کنندگان این دوره ها را دانش‌آموختگانی تشکیل می دهند که  از سازمان مديريت صنعتي، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور فارغ التحصیل و عمدتا در رشته‌هاي وابسته به مديريت تحصیل کرده اند و درصدد استخدام به عنوان كارشناس در شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي هستند. 
وی در ادامه اظهار نمود: با توجه به عضویت بیش از 5 هزار نفر مدیر صنعتی در خانه مدیران، همچنین تعامل عميق سازمان با تعداد زيادي از بنگاه های بزرگ كشور که به مدد جمع آوری اطلاعات در مرکز رتبه‌بندي شركت‌هاي برتر (IMI-100) و مرکز تعالي شركت‌های وابسته به این سازمان، به وجود آمده است، سازمان مدیریت صنعتی از اين فرصت استفاده کرده و بانك اطلاعاتي از شركت‌هايي كه متقاضي استخدام هستند را ايجاد خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: علاوه بر این، تعامل با مديران شركت‌هاي فوق‌الذكر، شركاي تجاري و موسسات كاريابي، «امکان برگزاری دوره های كارآموزي و استخدام» متقاضياني كه دوره‌هاي "آمادگي‌ استخدام" اين مركز را گذرانده‌اند را در شركت‌هاي مذكور به وجود خواهد آورد. 
کیانی بختیاری با اشاره به اینکه افراد حائز شرايط جوياي كار كه دوره‌هاي آموزشي "آمادگي استخدام" و فرآيند تشخيص صلاحيت حرفه‌اي را طی می کنند، توسط این مرکز به شركت‌ها جهت استخدام معرفي مي‌ شوند، گفت: در اين فرایند، مركز تا سه ماه پس از شروع اشتغال فرد معرفي شده به شركت ارتباط خود را با شركت حفظ می کند تا بازخورد لازم را از شركت و فرد معرفي شده دريافت کند. 
گفتنی است؛ کمک به توسعه ظرفیت مدیریت در کشور، افزایش برنامه‌های مناسب آموزشی و کمک به مدیران برای رفع کمبود‌های اجرایی طرح‌ها از طریق مشاوره و تحقیق در مقوله‌های مدیریت از جمله اهداف اصلی سازمان مدیریت صنعتی به شمار می رود که ایجاد این مرکز، می تواند تکمیل کننده اهداف سازمان در راستای بکارگیری دانش فارغ التحصیلان دانشگاهی در بنگاه های اقتصادی باشد. 

کد خبر bd9c1d077be547dead0c5d4bf7b17116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =