معاون اول رییس جمهوری، عشایر کشور را مردمی سخت کوش، خدمتگزار و کم توقع دانست و خدمات آنان را در طول تاریخ پر فراز و نشیب کشور به عنوان مدافعین ارزش های اصیل ملی و اسلامی افتخار آمیز دانست.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی عشایر که شامگاه دیروز برگزار شد، با اشاره به نقش عشایر به عنوان تولیدکننده بخش مهمی از نیازهای غذایی و صنایع دستی کشور؛ استفاده از ظرفیت‌های جامعه عشایری ایران را فرصتی مناسب برای توسعه و خودکفایی کشور به ویژه در تولید مواد غذایی برشمرد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر لزوم حل مشکلات این قشر جامعه افزود: باید با آسیب شناسی دقیق برنامه های قبلی، در برنامه ششم توسعه کشور به گونه ای برنامه ریزی شود که مشکلات و دغدغه های عشایر کشور بر طرف شود.

در این جلسه که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیران جهادکشاورزی و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، کرمعلی قندالی، رییس سازمان امور عشایر کشور گزارشی از وضع موجود جامعه عشایری کشور و برنامه‌های این سازمان برای ساماندهی مشکلات آنها ارایه کرد.

در این نشست مسائلی چون شناسایی و کد دار نمودن نقاط استقرار و کانون‌های عشایری، استفاده از ظرفیت‌های آبی ـ خاکی کشور به منظور اسکان و ساماندهی عشایر ، اثرات خشکسالی‌های اخیر بر تامین آب مورد نیاز مناطق عشایری و مشکلات آموزشی و بهداشتی جمعیت عشایری کشور مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت .


کد خبر be8797771a9a4f4099cce9c35b1b011d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =