عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه مردم سالهاست مولفه های اقتصاد مقاومتی را رعایت کرده اند، گفت: ارزان شدن قیمت نفت زمینه را برای تلاش بیشتر در بخش کشاورزی و صادرات محصولات این بخش فراهم می کند.

بهرام بیرانوند در رابطه با تاثیرات کاهش قیمت جهانی نفت بربخش کشاورزی،گفت: کاهش جهانی قیمت نفت توطئه ای است که امریکا و همپیمانانش طراحی و ساماندهی کرده اند و بخش دیگری از جنگ اقتصادی بزرگ علیه ملت ایران محسوب می شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بازیگردان اصلی این توطئه عربستان است، افزود: عربستان حاضر است برای اینکه به جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند، به مردم خودش هم فشار وارد کند چرا که کاهش قیمت جهانی نفت باعث شده درآمدهای کشورهای منطقه اسلامی به شدت کاهش یابد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه همه این برنامه ها و توطئه های عربستان برای خوشایند امریکا و فشار به جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: البته در طول سالهای گذشته با توجه به تحریم های صورت گرفته مردم متوجه شدند که نباید به نفت تکیه کنند بنابراین با توجه به ظرفیتهای بسیار اقتصاد کشوراز این جریان هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

بیرانوند تاکید کرد: آسیبی که از توطئه کاهش قیمت نفت به عربستان وارد می شود بسیار بیشتر از آسیبی که ممکن است به ایران وارد شود، خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه مردم سالهاست مولفه های اقتصاد مقاومتی را رعایت کرده اند، ادامه داد:اکنون نوبت آن رسیده که ساختارهای نظام و دستگاه های دولتی هم با این سیاستها همسو شده و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با توطئه های دشمن را فراهم کنند و امیدواریم دستگاه ها و ساختارهای دولتی هم در این مسیرازمردم عقب نمانند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی وجود دارد، افزود: با توجه به تولید سالانه 100 میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران باید گفت ارزان شدن نفت زمینه را برای تلاش بیشتر در بخش کشاورزی و صادرات محصولات این بخش فراهم می کند.

بیرانوند با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت و تهدید عربستان برای اقتصاد ایران و به ویژه بخش کشاورزی، در واقعیت یک فرصت است، تصریح کرد: تحریم روسیه یکی از این فرصت هاست که اگربتوانیم به سرعت محصولات خود را به این کشور صادر کنیم توطئه های دشمن نیز نقش بر آب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی با افزایش تولید فراوان روبه رو بوده اند، گفت: محصولات کشاورزی و دامی تولید شده  بیش از نیاز داخلی است که به سرعت می توان این محصولات را به کشورهای همسایه به خصوص روسیه صادر و درآمدهای حاصل از آن را جایگزین درآمدهای نفتی کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: کاهش قیمت نفت فرصتی برای اقتصاد ایران است که اگر این فرصت درک و با آن به صورت انقلابی برخورد شود ثمرات قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  دولت و مجلس باید موانع را از سرراه تولیدکنندگان بردارند یادآور شد: اگرمسئولان وظایف حاکمتی خود را انجام و راه را برای صادرات هموار کنند چرخه تولید و صادرات به سرعت فعال خواهدشد.

منبع:خانه ملت
کد خبر bf081ddf037042a397eb3737f5c51ca7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =