ائتلاف کشاورزان آمریکا ضمن رد تحریم‌های این کشور علیه کوبا خواستار لغو آن‌ها شده و اعلام کردند که در صورت برچیه شدن این محاصره اقتصادی، روابط تجاری بین دو کشور نیز گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، گروهی از کشاورزان و 30 شرکت‌ و مؤسسه غذایی آمریکا روز جمعه به منظور لغو تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه کوبا گردهم جمع شده و با تشکیل ائتلافی اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود اعلام کردند.

اعضای این ائتلاف تأکید کردند که تحریم‌های فعلی به عنوان مانعی برای تجارت محسوب شده و با لغو آن سیستم اقتصادی و تجاری بین 2 کشور گسترش خواهد یافت که قطعا این امر نیز به نفع کشاورزان خواهد بود.

«باب استالمن» رئیس فدراسیون کشاورزی آمریکا طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: کاهش محدودیت‌ در زمینه تجارت کشاورزی بین آمریکا و کوبا باعث ایجاد فضای رقابتی خوبی بین کشاورزان این کشورها خواهد شد.

«آلن تریسی» رئیس بخش فروش گندم این فدراسیون در این رابطه اظهار داشت: حوزه مربوط به تجارت کشاورزی این فدراسیون با کوبا نیز بر لغو تحریم‌ها تأکید دارد چراکه این امر راه را برای تجارت دوجانبه بین کشورها باز کرده و این مسیر را هموار می‌سازد.

این ائتلاف متشکل از 28 گروه عمده در زمینه تولید سورگوم، سویا، شیر و گوشت می‌باشد.

بر اساس گزارشات موجود کوبا سالیانه حدود 80 درصد از مواد غذایی خود را به کشور وارد می‌کند که این خود می‌تواند سودی 700 هزار میلیون دلاری برای کشاورزان و تولیدکنندگان آمریکایی به همراه داشته باشد.

طبق تحریم‌های موجود، کوبا اجازه انجام هیچ‌گونه معاملات تجاری اعم از واردات و صادرات را با آمریکا نداشته و همچنین نمی‌تواند از دلار آمریکا در معاملات بین‌المللی خود با سایر کشورها استفاده کند.

این کشور آمریکای مرکزی حتی اجازه سرمایه گذاری در بانک‌های سراسر جهان را به دلار آمریکا نیز دارا نمی‌باشد.

از سویی دیگر براساس این تحریم‌ها، کوبا نمی‌تواند از سایر نهادهای بین‌المللی تحت پوشش آمریکا در کشورهای جهان از جمله بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و بانک توسعه بین آمریکایی وام دریافت کند.

در این راستا «باراک اوباما» و «رائول کاسترو» رؤسای جمهور آمریکا و کوبا در 17 دسامبر گذشته طی دیداری از بهبود روابط دوجانبه بین خود خبر داده و اعلام کردند که دولت آمریکا شکست خود از اعمال 50 ساله تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا را به رسمیت می‌شناسد.

تحریم‌هایی که تنها بخشی از خشونت‌ها و ناعدالتی‌های انجام شده از سوی آمریکا علیه ملت کوبا به شمار می‌رود.

آمریکا با اعمال فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر کوبایی‌ها سعی داشت انقلاب مردمی کوبا را شکست داده و سیاست‌های استعماری خود را بار دیگر جایگزین آن کند.

کمبود مواد غذایی و دارویی اولین تأثیرات آشکار شده از اجرای تحریم‌های ضدکوبایی آمریکا علیه مردم این کشور بود که خود نیز مسئله مهمی برای تهدید سلامت آن‌ها به شمار می‌رفت.

باوجود تمامی این اقدامات ضد بشری به منظور سرکوب انقلاب کوبا، دولت این کشور توانست با ارائه خدمات مناسب از جمله فراهم کردن غذای اصلی با هزینه کم، خدمات رایگان مدارس، بیمارستان، اماکن مراقبت از سالمندان و ... موفق به ایستادگی در برابر آن‌ها شود.

با توجه به شرایط اقتصادی موجود سالانه میزان خسارت اقتصادی وارد شده به ملت کوبا بر اثر این تحریم‌ها 782 هزار میلیون دلار برآورد شده است.

این در حالی است که خسارت اقدامات تروریستی و ضدکوبایی انجام شده در ایالات متحده آمریکا جدای خسارت ذکر شده 54 هزار میلیون دلار نیز اعلام شده است.
کد خبر bf4931f2aebd439bb9565327ef3317e5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =