مواد غذایی> معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به طور اصولی با "واردات به شرط صادارت" یعنی "واردات موقت" شکرموافقت کرده است، با این شرط که ذره ای از این میزان شکر وارداتی در بازار ورود نکند.


عباس کشاورز با بیان اینکه در این شکل واردات از واردات کنندگان ضمانت گرفته می شود تا شکر وارد کرده را در بازار تزریق نکنند، افزود: وارد کنندگان این محصول باید ضمانت و مکانیزم واردت و عرضه  محصول خود را به تایید سازمان توسعه تجارت و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برسانند تا مطمئن شویم این واردات برای صادارات است. یعنی شکر به صورت خام وارد کشور می شود و در قالب شکر تصیفه شده یا شیرینی از کشور خارج می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در گذشته به بهانه "واردات موقت"، شکر به کشور وارد شد اما به جای صادرات مجدد سر از بازار داخل درآورد و تجربه تلخی از خود به جای گذاشت.
وی با تاکید بر اینکه موافقت انجام شده مشروط به رعایت تمام شرایط  و جوانب لازم است، تصریح کرد: در شرایط فعلی نیازی به واردات شکر برای مصرف داخلی نداریم و بازار مصرف، از شکر انباشته شده است.

آغاز خرید تضمینی گندم در شیراز از امروز


کشاورز با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، اظهار داشت: از امروز خرید تضمینی گندم در شیراز و از هفته آینده در جنوب خوزستان آغاز و پبیش بینی خرید بیش از 7 ونیم میلیون گندم در سال جاری می شود.
وی تاکید کرد: در سال جاری اکیپ مجهزی برای مبارزه با بیماری‌ها و سن گندم تدارک دیده شده است و می توان امیدوار بود که با وجود عدم سم پاشی هوایی، مشکلی در خصوص آفات نخواهیم داشت.
کشاورز در پایان گفت: معاونت زراعت جهاد کشاورزی به همراه سازمان حفظ نباتات، اکیپ‌های را برای سرکشی مزارع اختصاص دادند به طوری که در تعطیلات عید نیز شیفت کشیک، پایش لازم را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیروز دبیر انجمن کارخانجات تصفیه‌کنندگان شکر خام گفت: "واردات موقت" شکر خام در سه‌ماهه اول سال 94 برای استفاده در صنایع تصفیه کنندگان شکر خام و صادرات مجدد آن آزاد شد.

قاسم فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده،  وزارت جهاد کشاورزی با واردات شکر خام به‌صورت موقت و برای تصفیه در کارخانجات تصفیه شکر خام و صادرات دوباره این محصول به خارج از کشور موافقت کرد.
دبیر انجمن کارخانجات تصفیه کنندگان شکر خام، افزود: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری در خصوص واردات یا عدم واردات کلی این محصول را برای سال جاری به اردیبهشت ماه موکول کرد.
وی با انتقاد از افزایش تعرفه واردات شکر خام، خاطرنشان کرد: وضع تعرفه 40درصدی بر واردات شکر خام در سال جاری، تولیدات صنایع تصیفه کنندگان شکر خام را با مشکل روبه‌رو کرده است.
گفتنی است بر اساس قوانین گمرک، ورود کالایی که طبق قوانین ممنوع باشد به‌عنوان ورود موقت موکول به اجازه دولت در هر مورد می‌باشد ولی اداره کل گمرک می‌تواند در خصوص کالایی که طبق مقررات عمومی صادرات و واردات و یا تصویب نامه‌های مخصوص غیرمجاز یا مشروط شناخته شده اجازه ورود موقت صادر نماید.
برای واردات موقت نیز صاحب کالا باید تعهد نماید که کالا را در مدتی که در پروانه ورود موقت تعیین می‌شود از کشور از راه مجاز با نظارت گمرک خارج نماید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درپی تکذیب این خبر در برخی رسانه ها، متن نامه مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکر خام به شرح زیر منتشر شده است :

جناب آقای فلاحتی
دبیر محترم انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه کنندگان شکرخام
سلام علیکم
عطف به نامه شماره 9351مورخ 19/12/93 به عنوان جناب آقای مهندس سینکی قائم مقام محترم وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی به اطلاع می رساند کارخانجات تصفیه کننده شکر خام جهت تامین شکر خام مورد نیاز خود متناسب با ظرفیت پروانه بهره برداری واحدهای مورد نظر(برای تامین نیاز سه ماهه سال 94) می توانند از طریق اخذ مجوز ثبت سفارش ورود موقت شکر خام این دفتر اقدام مقتضی را معمول دارند.(12/27. ش)
سید جمال مدرسی
مدیر کل



منبع:تسنیم
کد خبر c043a122f7f84c8ea57fc4d9298a1dc9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =