۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
دو برادر استرالیایی قرار است با معرفی فناوری flowhive در ماه جاری، توفانی در صنعت زنبورداری به راه بیاندازند.

زنبورداری ممکن است سرگرمی فناورانه‌ای به نظر نرسد، اما یک کندوی جدید این تفکر را تعییر داده و نگهداری از زنبورها را بسیار آسان تر کرده است.
دو برادر استرالیایی قرار است با معرفی فناوری flowhive در ماه جاری، توفانی در صنعت زنبورداری به راه بیاندازند.
طراحی جدید به صاحبان کندوها اجازه خواهد داد تا با گرداندن یک سوئیچ و بدون نیاز به باز کردن کندوها، بسادگی عسل تازه را بیرون بیاورند.
به گفته استوارت و سدار اندرسون، برادران استرالیایی اهل خلیج بایرون، این ابداع جدید به زنبورداران اجازه خواهد داد تا مستقیما و بدون ایجاد مزاحمت برای زنبورها از کندو عسل جمع‌آوری کنند.
سازندگان قصد دارند در ماه جاری فناوری flowhive را در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر قرار دهند.
بجای شان‌های سنتی درون کندو، طراحی جدید از شان‌های گردشی استفاده می‌کند؛ این شان‌ها از سلول‌های کندوی عسل نیمه آماده تشکیل شده‌اند.
زنبورها، کندو را با موم خود تکمیل کرده، سلول‌ها را از عسل پر می‌کنند و طبق معمول سلول‌ها را می‌پوشانند.
زمانی که یک ابزار مشابه شیر آب چرخانده می‌شود، سلول‌ها به صورت عمودی در داخل کانال‌های تشکیل‌دهنده شان شکافته می‌شوند و به عسل اجازه می‌دهند تا از میان یک مسیر مهر و موم شده در پایه شان عبور کرده و بدون ایجاد مزاحمت برای زنبورها از کندو خارج شود.
پس از پایان جریان عسل، صاحب کندو می‌تواند شیر را گردانده و شان‌ها را به موقعیت اولیه آن‌ها بازگرداندن تا زنبورها بتوانند درپوش مومی را برداشته و سلول‌ها را مجددا از عسل پر کنند.
به گفته سازندگان، این شان‌ها در زمان اوج فصل گلدهی طی یک هفته پر می‌شوند. زمان خالی شدن عسل از کندو می‌تواند بین 20 دقیقه تا دو ساعت بسته به دما و غلظت عسل بطول بیانجامد و هر شان می‌تواند حدود سه کیلو عسل تولید کند.

منبع:ایانا
کد خبر c2ec59cad6b649e8b3241daae7d629fd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =