کشاورزی> یک مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون برداشت جو در یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار مزارع آبی و دیم انجام شده است، گفت: با شرایط فعلی میزان تولید نهایی از میزان پیش‌بینی شده بیشتر خواهد بود.


کاوه خاکسار  با بیان اینکه برداشت جو همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: برداشت این محصول حداکثر تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی در مورد مطالبات کشاورزان نیز با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ درصد مطالبات پرداخت شده، گفت:  این موضوع در دست پیگیری است و به تدریج باقی مطالبات نیز پرداخت خواهد شد؛ ضمن اینکه تاکنون در استان‌های مختلف حدود ۳۰۰ هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون برداشت جو در یک میلیون و  ۵۵۰ هزار هکتار مزارع آبی و دیم انجام گرفته است، گفت: از سطح یاد شده تاکنون بیش از ۳ میلیون تن جو برداشت شده است. ضمن اینکه حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی دیم باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بود میزان تولید جو در سال‌جاری به حدود ۳ میلیون تن برسد، گفت: با شرایط فعلی میزان تولید نهایی از میزان پیش‌بینی شده بیشتر خواهد بود و امیدواریم  تولید جو امسال به حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی، نیاز سالیانه کشور به جو را حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید این محصول سال قبل حدود دو میلیون و ۶۵۰ هزار تن بوده است.


منبع:مهر
کد خبر c37b79aaf1044020a325f948170e8cff

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =