میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا از سیاست دونالد ترامپ در مورد طرح تغذیه در مدارس انتقاد کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی، میشل اوباما در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما بر اجرای طرح تغذیه سالم در مدارس نظارت می‌کرد.

خانم اوباما در نشستی در واشنگتن پس از آن که دولت دونالد ترامپ، استانداردهای تغذیه سالم دانش‌آموزان در مدارس را سست‌تر کرد، زبان به انتقاد گشود و گفت: "چرا کسی باید با بد غذا خوردن بچه‌ها کنار بیاید؟"

آمار دولت آمریکا نشان می‌دهد از هر ۵ کودک آمریکایی یکی از آنها چاق است.

میشل اوباما در این نشست گفت: "باید نگاه کرد و دید چه انگیزه‌هایی در این میان وجود دارند، چرا چنین موضوعی جناجی است؟ چرا سیاسی است؟"

همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا افرود: "من را در نظر نگیرید، مرا دوست داشته باشید یا نه ولی فکر کنید چرا کسی باید با "آشغال" خوردن بچه‌ها کنار بیاید؟"

او گفته است "کسی که چنین کاری می‌کند، به فرزندتان اهمیتی نمی‌دهد."

میشل اوباما در دوران حضور در کاخ سفید در طرحی مشارکت داشت که کودکان و نوجوانان را به تحرک و سالم غذا خوردن تشویق می‌کرد.

قانونی که در سال ۲۰۱۰ اوباما آن را امضا کرد، به مدارس به شرط کاهش نمک، کالری و چربی غیر اشباعی در غذاها و افزایش میوه، سبزیجات و غلات کمک مالی می‌داد.

اما وزیر کشاورزی دولت دونالد ترامپ ماه جاری میلادی، طرح کاهش نمک در غذاها را به تعویق انداخت و استانداردها برای استفاده از غلات در طرح تغذیه مدارس را سست‌تر کرد و اجازه توزیع شیر شیرین شده را صادر کرد.

او گفت این تغییرات به مدارس کمک خواهد کرد تا در این موارد انعطاف‌پذیرتر عمل کنند.
کد خبر c3cfadcdff154eaea5a8501cf19fad01

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =