۰ نفر
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مواد غذایی> قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی، برخی محصولات شیرینی و شکلات و همچنین فعالیت غیر قانونی واحدهای قالیشویی توضیحاتی ارائه کرد.

مجتبی خسروتاج  با بیان این‌که قیمت خرید شیر از دامداری‌ها در سال جاری به دلیل افزایش هزینه‌ای تولید افزایش یافت، اظهار کرد: آنچه با واحدهای لبنی توافق شد این بود که قیمت اقلام اساسی لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر افزایش حداقلی قیمت داشته باشند.

وی افزود: در عین حال قرار شد با افزایش بیشتر قیمت سایر مواد، این کسری را جبران کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در این زمینه اطلاعات به روز ندارم، گفت: اگر در عمل واحدهای لبنی این گونه برخورد نکردند ابتدا باید این موضوع را با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و سپس اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه ارائه کنیم.

خسروتاج همچنین درباره فعالیت غیر مجاز برخی واحدهای قالیشویی در آستانه عید نوروز اظهار کرد: هر نوع خدماتی در کشور اعم از قالیشویی باید با تعریف جایگاه مسوولان آن و داشتن مجوز صورت گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت بدون مجوز وبه این شکل در کشور باعث تضییع حقوق مردم و مصر‌ف‌کننده می شود. البته به همین میزان باید به مردم اطلاع رسانی دقیقی از سوی اتحادیه و تشکل‌ها مختلف صورت گیرد تا آن‌ها نسبت به واحدهای مجاز در هر صنف اطلاعات کافی داشته باشند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که مطالبه ما از اتاق های اصناف و اتحادیه ها اطلاع رسانی دقیق به مردم است، گفت:‌ البته دستگاه های نظارتی و انتظامی نیز باید در این زمینه برخورد داشته باشند، چرا که بالاخره افرادی در اشکال مختلف به دنبال سوء استفاده هستند اما به اعتقاد ما راه اصولی این است که تمام خدمات صنفی با پروانه لازم از اتحادیه و تشکل ارائه شود.

خسروتاج ادامه داد: البته در کلان مردم ما در این زمینه‌ها خیلی حساسیت ندارند که باید این حساسیت را برای آن ها بیشتر کنیم، چرا که آگاهی بزرگترین خطر برای افراد سودجو است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت برخی محصولات شیرینی و شکلات در پایان سال اظهار کرد: تمامی رسته‌های صنفی آِیین نامه ای دارند که در آن میزان حداکثر سود برای آن‌ها مشخص شده است؛ بنابراین دولت به جای این که روی تمام کالاهای کشور که بسیار زیاد هستند به طور خاص قیمت گذاری کنند کالاها را در رسته‌های صنفی خاص مشخص می کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان سودی که هر رسته صنفی با توجه به هزینه ها می تواند روی کالای خود اعمال کند، تعریف شده است و این ضوابط به تولیدکنندگان شیرینی و شکلات نیز اعلام شده است. حال اگر کسی از محصول خاصی شکایتی داشته باشد این شکایت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع:ایسنا
کد خبر c94ce00c94954da7808f71a72e7d5a1d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =