مواد غذایی> قیمت جهانی روغن در هفته منتهی به ۱۹ آوریل افزایشی شد. انتظار می رود با روند افزایش تولید دانه های روغنی قیمت روغن نباتی در جهان رو به کاهش بگذارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از نشست پایش بازار کالاهای اساسی، قیمت انواع روغن سویای آرژانتین، برزیل و آمریکا در این مدت افزایش یافت. قیمت روغن سویای آرژانتین به ۱۲۵۰ دلار و روغن سویای برزیل به 1228 دلار در هر تن رسید.
روغن روغن آفتابگردان آرژانتین و دریای سیاه نیز در این مدت رشد داشت. در این هفته، روغن آفتابگردان دریای سیاه ۱۵۶۵ دلار در هر تن داد و ستد شد. کنجاله سویا نیز در پی افزایش دانه های روغنی افزایش محسوس قیمت را داشت.
نمودار قیمتی نشان می دهد که رشد قیمت روغن آفتابگردان و سویا از یک سال گذشته آغاز شده است که شیب قیمتی روغن سویا بسیار ملایم است.
قیمت دانه سویا نیز تا دسامبر ۲۰۲۰ به بالاترین حد خود رسیده است و پس از دسامبر ۲۰۲۰ با نوساناتی، روندی نسبتا کاهشی را تاکنون طی می کند.
اما قیمت جهانی روغن پالم اندونزی در هفته منتهی به ۱۹ آوریل نسبت به هفته گذشته خود ثابت بوده است و روغن پالم مالزی از 1068 به 1060 دلار در هر تن کاهشی است .
انتظار می رود با افزایش تولید روغن پالم و دانه های روغنی در نیمکره شمالی، قیمتهای جهانی انواع روغن‌نباتی در ۶ ماه آینده به ویژه در ژوئیه و سپتامبر روند کاهشی داشته باشد.

کد خبر c9dd9c72d56940cfb865cc75bde07a75

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =