۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
غذا و تغذیه> تحقیقات حاکی از آن است که قهوه می‌تواند خواص بسیاری در سلامتی افراد دیابتی بر جای بگذارد و بیماری آن‌ها را کنترل کند.

افراد دیابتی که 3 تا 4 فنجان قهوه در طول روز مصرف می‌‌کنند، سبب می‌شود مقاومت آن‌ها به انسولین کاهش می‌یابد و روند بهبود بیماری‌شان تسریع می‌شود. گفته می‌شود که بهتر است این 3 وعده مصرف قهوه یکباره نباشد و در 3 وعده در صبح، عصر و شب تقسیم شود.
 
مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی داروسازی و علوم دارویی منتشر شد، نشان داد که افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت مصرف منظم و مکرر قهوه می‌توانند به روند درمان یا دست کم مهار بیماری خود کمک کنند. مصرف قهوه در این افراد سبب کاهش قند خون و سطح اسید اوریک می‌شود که در نهایت مقاومت به انسولین را در این افراد کاهش می‌دهد.
 
در این مطالعه 200 فرد مبتلا به دیابت در روز 3 تا 4 فنجان قهوه مصرف کردند و این روند در 16 سال ادامه داشت. بعد از 16 سال نتایج آزمایش خون این افراد نشان داد که میزان اسید اوریک آن‌ها 15 درصد و میزان قندخون آن‌ها 20 درصد کاهش یافت.
 
علاوه بر این، نتایج این تحقیق نشان داد که میان سطح بالا اسید اوریک و همچنین قند خون و مقاومت به انسولین ارتباط مستقیم وجود دارد و از این طریق مصرف قهوه با کاهش این عوامل به کاهش مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر ccdb4a8106c0452180ba69950f535bf2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =