کشاورزی> سخنگوی دولت گفت: انتظار داریم کشاورزان عزیز ما را درک کنند و ان‌شاءالله تمام مطالبات آنها را ظرف یکی، دو ماه آینده پرداخت خواهیم کرد.

محمدباقر نوبخت با تاکید بر اینکه مهار قیمت کالاهای اساسی در جریان است، گفت: درخصوص برنج در حال برداشت این محصول هستیم و حداکثر تا ماه آینده برنج های داخلی وارد بازار خواهد شد و عرضه فراوان برنج از سوی برنجکاران قیمت را در بازار تعدیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته خیلی تلاش داریم که دست به واردات برنج نزنیم؛ولی درصورت لزوم برای تنظیم بازار با رعایت حقوق کشاورزان به رعایت حقوق مصرف کنندگان نیز خواهیم پرداخت و با واردات کالاهای اساسی تنظیم بازار را به دست خواهیم گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه خرید 10 میلیون و 500 هزار تن گندم با اعتبار 12 هزار و 800 میلیارد تومان در دستور کار دولت است گفت: منابع دولت به صورت تدریجی در طول سال به دست می آید ولی مطالبات گندمکاران در همین چند ماه اول است بنابر این تلاش کردیم بخشی از مطالبات گندمکاران را از طریق خزانه عمومی پرداخت کنیم.

* پرداخت مطالبات کشاورزان تا یکی، دو ماه آینده

نوبخت تصریح کرد: بخش دیگری نیز از یک خط اعتباری که طبق قانون از بانک مرکزی گرفتیم به صورت کوتاه مدت از محل تسهیلات بانک مرکزی پرداخت خواهیم کرد تا به جای اینکه گندمکاران منتظر باشند ما به بانک ها بدهکار شویم و مطالبات آنها را پرداخت کنیم و تا پایان سال که پول های ما می رسد بدهی خود به بانک ها را پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مصوبه ای هم در بررسی اصلاح قانون بودجه 95 در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و به ما اجازه داد تا بتوانیم از محل 40 هزار میلیارد تومان مصوبه ای که از مجلس گرفتیم مطالبات گندمکاران را بپردازیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ان‌شاءالله ظرف یکی، دو ماه آینده همه مطالبات گندمکاران را می توانیم به صفر برسانیم.

وی ضمن قدردانی از کشاورزان افزود: واردات به مراتب برای ما ارزان‌تر تمام می شود ولی ما هیچ وقت راضی نمی شویم کالای راهبردی گندم را از طریق واردات تأمین کنیم و ما حاضریم این کالا را به صورت گران‌تر ولی از کشاورزان بخریم هر چند این رقم گران نیست و زحمات کشاورزان بیشتر از اینها برای ما ارزش دارد.

نوبخت تاکید کرد: انتظار داریم کشاورزان عزیز ما را درک کنند و ان‌شاءالله تمام مطالبات آنها را ظرف یکی، دو ماه آینده پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب لایحه برنامه ششم توسعه درکمیسیون تلفیق مجلس گفت: مطالبات گندم کاران و بازنشستگان کشور به زودی پرداخت خواهد شد.

* پرداخت مطالبات بازنشسته های کشوری در دستور کار دولت

نوبخت از تلاش مسئولان برای پرداخت مطالبات کارکنان بازنشسته دولت خبرداد و تصریح کرد: بالغ بر 4 هزار و 500میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان دولت در بودجه سال 95 اعتبار درنظرگرفته شده و از مردادماه هم پرداخت ها شروع شده و درحال حاضر بیش از هزار میلیارد تومان نیز در دو یا سه مرحله تخصیص داده شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: سبد امنیت غذایی در ماه رمضان بالغ بر 170 میلیاردتومان پرداخت شده و برای نیمه دوم هم ارایه این سبد را در دستورکار داریم.

منبع:نسیم آنلاین
کد خبر cd117f0cf38b45cca7164cfd017f715c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس غذا ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    1 4
    جناب آقای نوبخت سلام خواهشمندیم که منت بر سر کشاورزان نگذاری آیا از خوتان سئوال کرده اید که چرا واردات ارزانتر است؟! چه کسی باعث افزایس قیمت تمام شده تولیدات ایرانی است؟ آیا تورمهای بالای 20 تا 30 درصد را مردم ساخته ان یا بی برنامگیهای مسئولین؟ آیا نرخ بهره های بانکی را تولیدکنندگان ساخته اند یا دولت؟ آیا شرایط تولید در کشور ما با کشورهای خارجی یکسان است؟ آیا خودتان(دولتهای چند ساله) مسئول این گرفتاریهای اقتصادی نیستید که این چنین کشاورزان را زیر منت قرار داده و بدهکار میکنید؟ خواهشاً قبل از سخنرانی کمی در ارتباط با مسائل تفکر کنید.