مواد غذایی> بنا به گفته مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو بخش نامه اجرایی تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد ابلاغ گردید.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت:در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در زمینه " اقتصاد مقاومتی" اقدام و عمل " و نیز حمایت از تولید داخل و کاهش هزینه های غیرضروری تولید و رفع موازی کاری و افزایش همکاری های بین سازمانی برای ارتقای ایمنی، سلامت و کیفیت فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و به منظور اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه فیمابین سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخش نامه اجرایی تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد با ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به واحدهای تابعه ابلاغ گردید.

دکتر بهروز جنت  افزود: بر این اساس  فرد یا افرادی که براساس ضوابط و مقررات جاری هریک از دوسازمان، تایید صلاحیت شده اند و دارای پروانه معتبر مسئول فنی یا مدیر کنترل کیفیت می باشند، صدور و تمدید پروانه دیگر به استناد پروانه موصوف لازم الاجرا است.

وی با اشاره به اینکه اجرای ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی هرسازمان، توسط فرد تایید صلاحیت شده الزامی می باشدیادآور شد: آموزش مسئولین فنی و مدیران کنترل کیفیت براساس ضوابط هردوسازمان جداگانه انجام خواهد شد و متقاضی می بایست تاییدهای آموزشی لازم را پس از دریافت پروانه سازمان دوم، ظرف مدت سه ماه ارائه نماید.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نتایج آزمون صادر شده توسط آزمایشگاههای تابعه و تائید صلاحیت شده هریک از دوسازمان مورد پذیرش قرار می گیرد و نیازی به انجام نمونه برداری و آزمون مجدد توسط سازمان دیگر نمی باشد.

دکتر جنت در پایان خاطر نشان کرد: بنا بر ابلاغ رئیس سازمان غذا و دارو، معاونین غذا و داروی سراسر کشور مسئول پیگیری این بخشنامه در حوزه خود می باشند.

منبع:ایفدونا
کد خبر ced4062095154a80bb8f1d33a82201ff

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =