صنایع غذایی> اقتصاد غذا - رئیس هیأت مدیره پالایشگاه غلات زر  از آغاز صادرات محصولات زرفروکتوز به خارج از مرزهای کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، مرتضی سلطانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی شیرین و شکلات در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق و در تشریح ضرورت تولید و صادرات این محصول پالایشگاهی غلات گفت: شربت فروکتوز از مشتقات قندی پالایشگاهی ذرت است که با توجه به نیاز کشور به شیرین کننده ها، وضعیت نامتعادل قیمت شکر و شرایط پیش آمده برای صنایع شیرینی و شکلات و امثالهم، جایگزین مناسبی برای شکر محسوب می شود و می تواند نقش مؤثری در کنترل قیمت شیرین کننده ها ایفا کند.
وی با اشاره به توان و ظرفیت کشور در تولید فروکتوز تصریح کرد: صنعت تولیدات پالایشگاه غلات با به کارگیری دانش روز و بهره مندی از خطوط تولید مطابق با تکنولوژی روز دنیا به عنوان صنعتی «های تک» امروز با آغاز به کار پالایشگاه غلات زر در کشور متولد شده است و با توجه به قدرت ارزآوری این صنعت و حتی برابری آن با صنعت نفت، بی شک در آینده شاهد راه اندازی پالایشگاه های غلات در سرزمینمان خواهیم بود؛ و ایران به کانون فرآوری عمیق غلات تبدیل خواهد شد.
این کارآفرین برتر در صحبتهای خود ضمن اشاره به غفلت از توسعه صنایع تبدیلی در اقتصاد کشور گفت: آنچه امروز اقتصاد کشور ما به آن نیاز دارد بهره برداری از مزیتهای سرزمینی و توسعه صنایع تبدیلی است، صنایعی که می توانند با تولید محصولات با ارزش افزوده بالا ضمن جلوگیری از خروج ارز، ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به همراه داشته باشند.
وی ایجاد اشتغال پایدار و مویرگی و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری را منوط به حمایت از صنایع کوچک و متوسط خواند وتشریح کرد: مگاپروژه ها مولد صنایع کوچک و متوسط هستند و می توانند خوراک اولیه این صنایع را تأمین کنند، و چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت درآورند.
تنهادارنده مدال افتخار صادرات در صنعت کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود به مشکلات پیش آمده ناشی از تحریمها اشاره ای کرد و گفت: بسیاری از صنایع کوچک و متوسط ما در شرایط سخت تحریم دچار بحرانهایی شدند که آنها را از بازپرداخت بدهی ها عاجز کرد و امروز شاهد هستیم که آنها زیربار بهره های بانکی کمر خم کردند.
وی خاطر نشان کرد اگر امروز می خواهیم انقلابی در صنعت ما رخ دهد نیاز به یک فرمان از صدر نظام داریم و من به عنوان سرباز صنعت از مقام معظم رهبری درخواست می کنم یک بار برای همیشه دستور بخشش اصل و فرع بدهی این صاحبان صنایع را صادر نمایند، تا فرزندان آنها بتوانند در ادامه راه پدران خود در حوزه صنعت و تولید نقشی فعال و تأثیرگذار داشته باشند.
سلطانی در تکمیل دلیل تاکیدش بر لزوم بخشش بدهی این دسته از واحدها و تزریق جان تازه به واحدهای کوچک و متوسط افزود: اگر اشتغال در کشوری نظیر آلمان بالاست، صرفا منحصر به توجه آن ها به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است و بعد از آن است که دستاوردهای تولیدی آن ها تحویل مگاپروژه های تولیدی می شود.
کد خبر cf2ea05091494a118a26b3eb75de2ddb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =