رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: دولت و اصناف بر تثبیت قیمت‌ مواد غذایی پرمصرف و ادامه وضعیت موجود بازار اهتمام دارند و اکنون که در ایام پر تقاضای مواد غذایی قرار داریم، هیچ گونه کمبود و افزایش قیمتی نداریم.

علی فاضلی با بیان اینکه در ایام محرم علیرغم افزایش مصرف برخی اقلام غذایی، کمبودی در بازار نداریم و نوسان قیمتی را شاهد نیستیم، اظهار کرد: با شاخص‌هایی که امروز در دست داریم قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی‌های لازم را بر بازار مواد غذایی انجام می دهیم و این امر در ایام پرمصرف سال مثل محرم افزایش می یابد ولی همه این مباحث دال بر این نیست که هیچ خطایی صورت نمی‌گیرد چون همیشه کسانی به دنبال سود‌جویی هستند و از اتحادیه های مربوطه مجوز ندارند.

فاضلی بیان کرد: علیرغم اینکه روزهای پرمصرف مواد غذایی را پشت سر می‌گذاریم، بازار ضعفی از خود نشان نداده و افزایش قیمت یا کمبود اقلام نداریم.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه همکاران ما در سازمان بازرسی و اتاق اصناف مشغول فعالیت هستند و نظارت های لازم را انجام می دهند، گفت: در سال‌های قبل برای رفع نیاز نذورات، صف طویلی از متقاضیان مربوطه (هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها) تشکیل می شد اما امسال تعداد مراجعه‌کنندگان کاهش یافته چون قیمت‌های بازار با قیمت ستاد‌های توزیع نذورات تفاوت چندانی ندارد.

وی درباره‌ ارائه گوشت قرمز فریز‌شده به هیات‌ها اظهار کرد: هیچ تعهدی مبنی بر ارائه گوشت گرم به هیات‌ها نداشتیم و گوشت هایی که برای هیات ها در نظر گرفته شده گوشت گوساله داخلی است.

طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌توانند ضمن به همراه داشتن اصل و تصویر پروانه‌های صادره از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد به ستاد‌های توزیع نذورات مراجعه کنند و اقلام توزیعی از جمله برنج وارداتی از نوع 1121 هندی را کیلویی 3900 تومان، گوشت قرمز منجمد داخلی را کیلویی 16 هزار تومان، مرغ منجمد داخلی را کیلویی 5800 تومان، شکر فله را کیلویی 2100 تومان، روغن نباتی جامد حلب 16 کیلویی را 61 هزار و 700 تومان بخرند.

منبع:ایسنا
کد خبر d06b0ce32cd247edb145ff135776f8cb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =