اقتصاد غذا> نرخ قهوه روز جمعه 21 اوت در بورس کالایی نیویورک با افت شدید مواجه شد و به پایین ترین سطح در سه هفته گذشته رسید، زیرا ارزهای کشورهای تولیدکننده این محصول در مقابل دلار تضعیف گردید.

 به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، نرخ قهوه عربی برای تحویل در دسامبر با 4.6 درصد کاهش به هر پوند 1.2635 دلار رسید. تضعیف پزو کلمبیا، رآل برزیل و دونگ ویتنام در برابر دلار آمریکا موجب کاهش نرخ قهوه گردید. برزیل و کلمبیا بزرگترین تولیدکننده قهوه عربی در جهان به شمار می روند. ویتنام نیز بزرگترین تولیدکننده قهوه روبوستا در جهان محسوب می شود.
در همین حال، نرخ شکر خام به پایین ترین سطح در هفت سال گذشته تنزل یافته است و قیمت هر پوند آن به 10.44 سنت رسیده است که نسبت به نرخ قبلی 1.7 درصد تنزل یافته است. رشد چشمگیر تولید نیشکر در جنوب مرکزی برزیل بر قیمت شکر فشاری نزولی وارد ساخته ست. نرخ کاکائو برای تحویل در دسامبر با 2 درصد کاهش به هر تن 3074 دلار تنزل یافت. بهای پنبه برای تحویل در دسامبر هر پوند 66.91 سنت بود که نسبت به قیمت قبلی تغییری نداشت. قیمت کنسانتره آب پرتقال جامد نیز با نیم درصد کاهش هر پوند 1.2985 دلار بود.
کد خبر d0cb2ad7edfb49338fe6d47cffeb1efc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =