مواد غذایی> رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت گفت: به هیچ‌ یک از مر‌غ‌هایی که در مرغداری‌های مجاز تولید می‌شوند هورمون تزریق نمی‌شود. علاوه‌بر این نیز اصطلاح مرغ "ارگانیک" به نادرست در اذهان عمومی شکل گرفته و می‌توان گفت که درصد مر‌غ‌های "ارگانیک" در بازار بسیار کم است.

شهریار دبیریان اظهار کرد: مرغ‌های موجود در بازار هورمون ندارند و امری که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد، وجود آنتی بیوتیک در مرغ‌هاست.

وی با بیان اینکه باید آنتی‌بیوتیک در حد مجاز در مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: برخی از مرغ‌ها که به اسم "ارگانیک" در بازار عرضه می‌شوند، فاقد آنتی بیوتیک هستند. در حالیکه "ارگانیک" به این معناست که هیچ گونه آلاینده‌ای در محصول نباشد.

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ادامه داد: علاوه بر این نیز در مورد صنعت طیور و دامداری باید دام‌ها با خوراک طبیعی و عاری از هر آلاینده فاقد هورمون تغذیه شده باشند.

دبیریان درخصوص کیفیت افزودنی‌هایی که در صنایع غذایی استفاده می‌شود، گفت: تمامی افزودنی‌هایی که دارای پروانه ساخت از سازمان‌های استاندارد و غذا و دارو هستند،‌ مورد تایید و مطمئن است.

همچنین به گفته وی کیفیت صنایع غذایی ایران در قیاس با کشورهای اروپایی در مرحله متوسطی قرار دارد؛ به طوری که می‌توان گفت در برخی موارد، استانداردهای ایران بسیار سخت‌گیرانه‌تر از جهان است اما در برخی دیگر از موارد خصوصا محصولات غذایی فله، نظارت منظمی وجود ندارد.

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت با بیان اینکه اتحادیه اروپا 40 سال برای دستیابی به استانداردهای سطح جهانی زمان صرف کرده است، اظهار کرد: نمی‌توان در عرض مدت کوتاهی استانداردهای غذایی ایران را شبیه به استانداردهای اروپایی تغییر داد، چراکه این امر باید به صورت گام به گام و تخصصی باشد.

وی اظهار کرد: نگاه به استاندارد جهانی باید به صورت بومی‌سازی پیش رود؛ به طوری که در ابتدای امر باید سبد غذایی مصرفی ایران مشخص و بعد از آن با توجه به اهمیت،‌ اولویت‌بندی شود.


منبع:ایسنا
کد خبر d0df7ffe8825424a8243761935e4fb79

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =