۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
مواد غذایی> یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: یکی از راههای موثر برای مصرف مقدار مناسب شکر توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است که رنگ سبز بیانگر مقدار اندک، رنگ نارنجی بیانگر مقدار متوسط و رنگ قرمز بیانگر مقدار زیاد است.

سعید رضا رضایی - مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: تامین غذای ایمن و سلامت محور از برنامه‌های اساسی سازمان غذا و دارو است.

وی افزود: این سازمان علاوه بر افزایش نظارت مستمر بر فرآیند تولید فرآورده‌های غذایی و بهداشتی و بررسی این محصولات در سطح عرضه، با هدف کاهش مخاطرات مواد غذایی برنامه کاهش کالری دریافتی از قندهای ساده که با عنوان شکر ملموس‌تر است و ارتقاء آگاهی مصرف کنندگان را در راستای سیاست‌های بخش سلامت در دستور کار قرار داده است.

رضایی با بیان اینکه قندهای ساده که بخش مهمی از انرژی دریافتی روزانه ما را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: محدوده قابل قبول دریافت کربوهیدرات‌ها از 50 تا 65 درصداز کل انرژی روزانه است که بهتر است عمدتاً از کربوهیدرات‌های پیچیده فیبردار اعم از نان، برنج، حبوبات، ماکارونی، سیب زمینی و سبزی  و کمتر از 10 درصد آن از شکر تامین شود، همچنین مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف قندهای ساده طی سالهای اخیر به دلیل تغییر الگوی مصرف افزایش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: شکر به منظور ایجاد طعم شیرین، بوی مناسب، افزایش انرژی، بهبود بافت و حتی نگهدارنده در غذاها استفاده می‌شود، لیکن مصرف زیاد این قبیل قندها به منظور ایجاد طعم شیرین، بوی مناسب، افزایش انرژی، بهبود بافت و حتی نگهدارنده در غذاها استفاده می‌شود.

به گزارش ایفدانا - رضایی مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  ادامه داد: مصرف زیاد قندهای ساده با افزایش میزان تری گلیسرید یا همان چربی و کلسترول خون از عوامل مخاطره آمیز سلامت قلب و عروق است.

وی عنوان کرد: مصرف بی رویه مواد حاوی قندهای ساده همچنین از عامل اصلی پوسیدگی دندان، اضافه وزن، چاقی و عوارض آن مانند افزایش فشار خون، دیابت نیز می‌شود.

مسئول دبیرخانه برچسب گذاری فراورده‌های غذایی و اشامیدنی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: یکی از راههای موثر برای مصرف مقدار مناسب شکر توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی است. رنگ سبز بیانگر مقدار اندک، رنگ نارنجی بیانگر مقدار متوسط و رنگ قرمز بیانگر مقدار زیاد است.

رضایی در پایان توصیه کرد: توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای راهی برای انتخاب صحیح غذا است.

منبع:تسنیم
کد خبر d11c2236491e494d9079c2da6919bad7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =