۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
غذا و تغذیه> چاقی، افسردگی و فشارخون بالا از جمله فاکتورهای منفی تاثیرگذار بر وضعیت کلی سلامت فرد است اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که این اختلالات، خطر ابتلا به آلزایمر را نیز افزایش می‌دهند.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا به مطالعه شباهت‌ها بین بیماران مبتلا به آلزایمر پرداخته تا با شناسایی فاکتورهای خطرزا، احتمال بروز این بیماری را در افراد دیگر به حداقل برسانند.

یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که فاکتورهای خطرزایی همچون چاقی، افسردگی و فشارخون بالا علت بروز دو سوم موارد ابتلا به بیماری آلزایمر در جهان هستند.

در این بررسی نتایج به دست آمده از بیش از 300 تحقیق که در مورد فاکتورهای خطرزای موثر در بروز آلزایمر انجام گرفته بود، مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد 9 عامل، شایع‌ترین علل ابتلای فرد به این بیماری و شامل چاقی، تنگی شریان کاروتید، پایین بودن سطح دانش، افسردگی، فشارخون بالا، ضعیف بودن، استعمال سیگار، سطح بالای اسید آمینه «هوموسیستئین» و دیابت نوع 2 هستند.

کارشناسان همچنین اعلام کردند: بهترین راه برای حفظ سلامت مغز دنبال کردن رژیم غذایی سالم همچون رژیم مدیترانه‌ای حاوی منابع سرشاری از ماهی، سبزی و مواد غذایی سبوس‌دار است. علاوه بر این برخی انواع ویتامین‌ها و هورمون‌ها که سطح فشارخون بالا را کاهش می‌دهند می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کنند.

این یافته پزشکی باید مشخص‌کننده دلایل نهفته بیماری آلزایمر باشد و در نتیجه به کارشناسان کمک می‌کند تا تعیین کنند چرا این فاکتورهای خطرزا افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز، از سال 1906 و مشاهده اولین مورد ابتلا به بیماری آلزایمر، پزشکان درمان قطعی برای این اختلال مغزی که به افت قدرت حافظه، مهارت‌های فکری و کاهش توانایی برای انجام کارها و امور ساده منجر می‌شود، پیدا نکرده‌اند. در بسیاری از افراد، علائم آلزایمر اولین بار در اوایل دهه 60 سالگی ظاهر می‌شود.


منبع:ایسنا
کد خبر d1656a5edee4425d964bef4be1b6cbe7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =