در حالی که تنها 10 میلیارد تومان اعتبار برای بیماری لمپی‌اسکین در حال تخصیص از سوی دولت است که همچنان برای غرامت سایر بیماری‌ها به دامداران 9 میلیارد تومان بدهکار هستیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در جلسه مطبوعاتی خود به مناسبت هفته دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایانا گفت: موضع سازمان دامپزشکی درباره عرضه لبنیات سنتی در سطح شهر همچنان پابرجاست، به‌گونه‌ای که با عرضه محصول خام پروتئینی همچون شیر مخالف هستیم.

مهدی خلج افزود: هر نوع فرآورده غیربهداشتی که بدون مجوز در اماکن عمومی به فروش برسد، مشمول قانون خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات فرآوری‌شده همچون پنیر و سایر اقلام دیگر مربوط به حوزه کاری وزارت بهداشت است و سازمان دامپزشکی کشور در این باره مسئولیتی ندارد.

خلج ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور از کمبود شدید نیرو رنج می‌برد، اگرنه، با تمام لبنیات‌فروشی‌های سنتی که محصولات خام فرآوری‌نشده می‌فروشند، برخورد جدی می‌کرد.

وی در پاسخ به پرسش دوم ایانا درباره شرایط پرداخت غرامت به دامداران بابت بیماری‌ها و میزان آن تصریح کرد: برای بیماری لمپی‌اسکین که به‌تازگی در سطح کشور مشاهده شده است، با مصوبه‌ای که از مجلس اخذ شده، توانستیم 10 میلیارد تومان از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعتبار بگیریم که به‌دنبال اختصاص سریع آن هستیم.

خلج یادآور شد: برخی از بیماری‌های مشترک نیز که باعث معدوم‌سازی دام‌هایی همچون گاو شد، باید از سوی دولت منجر به پرداخت غرامت به دامدار شود که برای این منظور برای بیماری‌هایی چون سل گاوی و بروسلوز دامی دولت 9 میلیارد تومان بدهکار است.

وی تأکید کرد: به‌دلیل کمبود اعتبار هنوز نتوانسته‌ایم این بدهی را به آنها پرداخت کنیم.

نیاز سالانه 800 میلیون قطعه تخم چشم‌زده قزل‌آلا

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره واردات تخم چشم‌زده قزل‌آلا نیز به کشور اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور معتقد است که باید این محموله‌ها از تولید داخل تأمین شود، اما از آنجا که این میزان جوابگوی 800 میلیون قطعه‌ای که باید تولید شود نخواهد بود، ناگزیر هستیم بخشی از آنها را از طریق واردات تأمین کنیم.

خلج همچنین گفت: از کشورهای عمده‌ای چون اسپانیا، فرانسه و لهستان، تخم چشم‌زده قزل‌آلا وارد می‌شود، در حالی که کل تولید کشور 400 میلیون قطعه است.

وی در پایان افزود: سازمان دامپزشکی کشور پس از بررسی‌های ضوابط بهداشتی، اقدام به واردات محصولات مختلف می‌کند.
کد خبر d2431581dfe54b8984e4ede69147a936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر بی طرفانه بررسی شود مشخص خواهد شد که خسارت مردم از طرف شرکتهای بزرگ لبنیاتی که نفوذ بیشتری از سنتی ها دارند بسیار بیشتر بوده و اگر نبودند سنتی ها مردم باید الزاما لبنیات بی کیفیت پالمی و بی مزه را با قیمت های بالا وتعیین شده تراست ها ی لبنیاتی می خریدند حالا اقلا این فرصت هست که مردم شیر بخرند بجوشانند و خود ماست درست کنند حالا شما می خواهید این فرصت را هم از مردم بگیرید بهتر است دنبال کارهای بسیار دیگری که برای کمک به دامپروران لازم است بروید براستی عملکرد شما چه بوده ایا مردم مالیات می دهند که بود نبود بعضی فرقی و سودی جز برای خودشان نداشته باشد