صنایع غذایی>اقتصاد غذا- مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن مسولین فنی شرکت های وارد کننده محصولات فرآیند شده غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، مکمل ها، غذاهای ویژه و دارو شهر تهران سه شنبه 19 خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش اقتصاد غذا  به نقل از روابط عمومی انجمن ، در ابتدای این نشست امید احمدی دریاکناری؛ رئیس هیات مدیره انجمن ضمن خوشامدگویی به اعضا و میهمانان افتخاری، در خصوص عملکرد هیات مدیره انجمن به ارایه گزارش پرداخت.

وی با تاکید بر ایجاد زیر ساخت های لازم و سعی در هموار کردن مسیر فعالیت مسولین فنی، گفت : همدلی، همیاری و بستر سازی برای ارتقا و شناخت بیشتر جایگاه مسولین فنی از جمله دغدغه های مهم این انجمن است.

رئیس هیات مدیره انجمن مسولین فنی واردات، با اشاره به گام های جدی انجمن مبنی بر کیفیت خدمات دهی به اعضا، افزود : در سال جدید اعضای انجمن به عنوان ناظران بازار بر محصولات سلامت محور متمرکز شده و گزارش محصولات قاچاق و تقلبی را بدون هیچ اغماضی از طریق انجمن به اطلاع سازمان های ذیربط و عموم مردم خواهیم رساند.
وی ، آغاز فعالیت های زیرساختی و اجرایی تعاونی مسولین فنی واردات را به عنوان نقطه عطف انجمن در سال 94 عنوان کرد و ادامه داد : صدور برچسب اصالت و بازگشایی و تدوین دوره های آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی تعاونی مسولین فنی از جمله مهم ترین اقدامات اجرایی در سال جاری است.

احمدی با تاکید مجدد بر تبیین جایگاه مسولین فنی و نقش کلیدی آنان و تعهداتشان در جامعه و نهادهای مربوطه، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو باید به عنوان مادر تشکل مسولین فنی، این انجمن را در جریان کلیه اطلاعیه ها و قوانین و دستورالعمل های مربوط به مسولین فنی بدون در نظر گرفتن عواید و منافع شخصی و سلیقه ای، قرار دهد که متاسفانه عملکرد اطلاع رسانی سازمان در این خصوص ضعیف است و برخی مدیران میانی سازمان غذا و دارو همکاری مناسبی با انجمن ندارند.

وی با انتقاد از برگزاری کلاس های آموزشی مسولین فنی توسط انجمن واردکنندگان که  انجمن کارفرمایی است ، هشدار داد : توجه بیش از حد سازمان غذا و دارو به انجمن کارفرمایی واردکنندگان منجر به برگزاری چنین کلاس هایی برای مسولین فنی شده است. در حالی که برگزاری اینگونه کلاس های آموزشی قطعا وظیفه انجمن مسولین فنی است که می بایست از سوی سازمان به این انجمن محول می شد.

احمدی با اشاره به اینکه چگونه می شود یک نظارت شونده خود ناظر تربیت کند ، هشدار داد: سازمان غذا و دارو باید بداند که در ادامه چنین رویکردی، لابی ها  و رانت های اطلاعاتی صورت می گیرد که در پی آن مسولین فنی دیگر نمی توانند بنا به وظیفه قانونی خود عمل کنند و هویت و شخصیت کاری و حرفه ای آنها زیر سوال می رود .
وی در پایان خاطر نشان کرد : به زودی در نشستی با اصحاب رسانه، وظایف و عملکرد این انجمن را تشریح خواهیم کرد .
پس از سخنان وی نوبت به ارائه گزارش از سوی خزانه دار انجمن رسید.

فرناز آزاد ، گزارش مالی منتهی به سال 93 را به اطلاع اعضا رساند که مورد تایید قرار گرفت.

پس از آن نوبت به انتخاب بازرسان انجمن رسید که در میان اعضا معصومه شربتی، شیرین موسوی و  عسگر مهین فلاح کاندیدای این سمت شدند.

پس از اخذ رای و جمع آوری آرا، به ترتیب شیرین موسوی و معصومه شربتی به عنوان بازرسان اصلی و عسگر مهین فلاح به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

در ادامه این نشست،رسیدگی به دستور کار جلسه مجمع فوق العاده مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش تغییر درمدارک مورد نیاز جهت عضویت در انجمن و افزودن تبصره یا بند به شرایط عضویت و تغییر در انتشار آگهی های انجمن و حذف روزنامه رسمی، بخشی از دستور این جلسه بود که با موافقت اعضا انجام شد.

همچنین افزایش حق ورودیه از جمله مهم ترین دستورات جلسه بود که اعضا با بحث و بررسی، مبلغ حق ورودی سالیانه انجمن را از 50 هزار تومان به 500 هزار تومان افزایش دادند.

این در حالی است که بنا به اظهار نماینده اداره تشکل ها که در جلسه مجمع حضور داشت، در تاریخ مجامع صنفی این نخستین بار است که یک تشکل صنفی کارگری در حق ورودیه خود افزایش ده برابری را لحاظ کرده است و این نشان از عملکرد مثبت هیات مدیره دارد که قطعا کیفیت و کمیت خدمات به اعضا را مد نظر قرار داده اند.

وی همچنین اقدام انجمن در خصوص تاسیس دانشگاه را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: این اقدام گام مهمی در جهت افزایش اطلاعات و دانش به روز مسولین فنی خواهد بود و این انجمن دومین انجمن صنفی کارگری است که به چنین کار بزرگی دست زده است.
کد خبر d761be98f2e44c799f6b2e435c2e1eec

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =