رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از ارزیابی‌های سازمان دامپزشکی چهار شرکت دارای کشتارگاه‌ که قابلیت دریافت کد I.R را داشتند، در حال دریافت کد مذکور هستند و این شرکت‌ها حداکثر تا دو روز آینده به دامپزشکی روسیه معرفی خواهند شد.

مهدی خلج درباره فرایند بررسی کشتارگاه‌های واجد شرایط برای صادرات گوشت مرغ به روسیه اظهار داشت: پس از ارزیابی‌های سازمان دامپزشکی چهار شرکت دارای کشتارگاه‌ که قابلیت دریافت کد I.R را داشتند، در حال دریافت کد مذکور هستند و این شرکت‌ها حداکثر تا دو روز آینده به دامپزشکی روسیه معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های متقاضی صادرات گوشت مرغ به روسیه در گام نخست باید تقاضا نامه خود را به سازمان دامپزشکی ارایه کنند، افزود: ما برای این شرکت‌ها دو شرط را منظور کرده‌ایم اول اینکه کشتارگاه آنها در درجه بندی الف تقسیم‌بندی‌های سازمان دامپزشکی قرار بگیرد و دوم آنکه زنجیره تولید(شامل مزرعه مرغ مادر، جوجه کشی، فارم‌های پرورش نیمچه گوشتی،کشتارگاه و کارخانه خوراک طیور) طیور گوشتی با این کشتارگاه مشارکت داشته باشد. بسیاری از شرکت‌ها این زنجیره تولید و کشتارگاه را با هم دارند گاهی نیز ممکن است یک کشتارگاه مجهز زنجیره تولید نداشته باشد که با یک زنجیره مشارکت می‌کند یا بالعکس .

خلج با بیان اینکه دامپزشکی روسیه پس از معرفی این شرکت‌ها از سوی ما آنها را بررسی و براساس ارزیابی‌های خود اظهار نظر می‌کند گفت: سازمان دامپزشکی کشور پس از معرفی شرکت‌های واجد شرایط برای صادرات محصولات شیلاتی به دامپزشکی روسیه به معرفی شرکت‌هایی که قابلیت صادرات گوشت مرغ را دارند می‌پردازد.

منبع:مهر

کد خبر da48182c8b244977aab7bd8797d1606b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =