کشاورزی> قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت:با اتخاذ سیاست های دقیق و مناسب دولت و تعیین تعرفه ها در مورد دو محصول چغندرقند و دانه های روغنی، بازار این دو محصول آرام و بدون رانت شده و عملکرد کارخانه های روغنی کشی کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و زارت جهادکشاورزی، علی اکبر مهرفرد در نشست معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که هم اکنون تنظیم بازار و خرید تضمینی به تشکل های صنایع قند و شکر و صنایع روغنی نباتی واگذار شده است، اظهار داشت: نتیجه انجام این عملیات توسط بخش خصوصی، بازاری آرام و بدون رانت بوده است.
مهرفرد افزود: صنعت روغن کشی کشور با اجرای سیاست های وزارت جهادکشاورزی پس از هشت سال به کار افتاده و در حال حاضر 4 میلیون تن ظرفیت روغن کشی داریم.

وی در ادامه، عملیات مالی در صنعت روغن کشی طی سال جاری را 400 میلیارد تومان عنوان کرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، فاصله صنعت تولید‌کننده و مصرف‌کننده را یکی از مشکلات بازار محخصولات کشاورزی نام برد و اعلام کرد: در ایران به ازای هر 25 تا 30 نفر یک مغازه فروش محصولات کشاورزی داریم.

وی در عین حال نظام صنفی کشاورزی را متورم توصیف کرد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هنوز کارکرد خودشان را پیدا نکرده‌اند.

مهرفرد با انتقاد از این که میادین میوه و تره بار از اهداف شان یعنی از عرضه محصولات کشاورزی از تولید به مصرف دور مانده‌اند، اظهار داشت: امروز، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دسترسی چندانی به میادین میوه و تره‌بار ندارند.
کد خبر daf3b6eadab84aadbafd9cea9af5414f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =