۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
مواد غذایی> چند وقتی است که در شبکه‌های اجتماعی، عکس آدامس‌های تریدنت منتشر می‌شود که روی آن عبارت "Not for sale in U.S.A" به معنی عدم فروش در ایالات متحده آمریکا، نوشته شده است. برخی کاربران در ضمیمه این عکس شایعاتی را مبنی بر سرطانزایی یا عقیم‌سازی مصرف‌کنندگان نشر می‌دهند که به هیچ عنوان صحیح نیست.

یک متخصص بهداشت عمومی درباره شایعات منتشرشده درباره آدامس‌های تریدنت، گفت: وجود عبارتی که فروش این آدامس‌ها را در ایالات متحده ممنوع می‌کند، دلیل بر ناسالم بودن آنها نیست و خبرهایی که این محصول را مضر می‌داند، اساسا شایعه است.

آراسب دباغ‌مقدم با اشاره به اینکه سیستم مالیاتی در آمریکا بسیار دقیق و حساب شده است، افزود: چنین عبارت‌هایی به منظور کنترل و ریزبینی‌ها در امور مالیاتی و گمرکی روی محصول نوشته می‌شود، زیرا در این کشور محصولاتی که مخصوص صادرات باشد، مالیات و گمرک متفاوتی نسبت به تولیدات دیگر خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین شرکت‌های تولیدی برای برخورداری از یارانه‌های صادراتی، با نوشتن عبارت‌هایی این‌چنینی شاهدی بر ادعای خود می‌آورند.

این متخصص بهداشت عمومی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا گروهی از آدامس‌های همین شرکت، فاقد عبارت یادشده است، تصریح کرد: به احتمال قوی، این دسته از محصولات به صورت قاچاق از مرزهای آمریکا خارج شده و به‌صورت غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

دباغ‌مقدم ادامه داد: وزارت بهداشت تنها بر آن دسته واردات موادخوراکی نظارت دارد که شرکت‌ها آن را به‌صورت رسمی ثبت سفارش می‌کنند؛ بنابراین روی چنین محصولاتی قطعاً برچسب و عبارت‌های فارسی مخصوص وزارت مربوطه وجود دارد.

به گفته وی، به همین دلیل توصیه می‌شود که مصرف‌کنندگان کالاهایی را از بازار تهیه کنند که روی آن نشانی از نظارت وزارت بهداشت ایران دیده شود.

منبع:ایانا
کد خبر dcc86bf07e4f474582453d6612f3345f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =