۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹
غذا و تغذیه> مصرف برخی مواد غذایی به سلامت پوست آسیب جدی وارد می‌کند از این رو توصیه می‌شود از مصرف آن‌ها خودداری شود.

دکتر فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عادت به مصرف غذاهای ناسالم شرایط سلامت بدن را به خطر می‌اندازد که پوست یکی از قسمت‌هایی است که با مصرف این غذاها تخریب می‌شود پس توصیه می‌کنیم حتی المقدور از مصرف غذاهایی که با سلامت پوست ناسازگاری دارد خودداری شود.

وی ادامه داد: غذاهای فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس بعلت ترکیباتی که دارد به سلامت پوست ضرر می‌رساند، همچنین غذاهای ارگانیک که برای تولید و پرورش آن‌ها که حاوی مواد شیمیایی استفاده می‌کنند برای پوست مضر محسوب می‌شوند .  

دکتر فرح‌بخش عنوان کرد: چربی‌های هیدروژنه که در روغن های جامد و مارگارین موجود است و همچنین مواد غذایی که از این روغن‌ها تهیه می‌شوند مثل انواع بیسکوییت‌ها باعث بروز اکنه و جوش‌های پوستی در افراد شده و به سلامت پوست لطمه وارد می‌کند. شیرین کننده‌های مصنوعی، طعم دهنده‌ها و رنگهای مصنوعی که در مجموع در گروهی مانند افزودنی‌ها قرار می‌گیرند موجب تیرگی پوست می‌شوند.  

وی بیان کرد: مصرف شکر نیز باعث ایجاد وضعیتی در افراد می‌شود که چربی‌های پوست را افزایش می‌دهد، علاوه بر شکر کلیه غذاهایی که شاخص قندی بالایی دارند مثل شیرینی ها باعث آسیب به پوست می‌شوند.  

این متخصص تغذیه در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد برای سلامتی پوست و موی خود از مکمل‌های مختلف در بازار استفاده می‌کنند، در صورتی که این مکمل‌ها مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را ندارند و استفاده از آن‌ها باعث ایجاد مشکلات جدی برای پوست خواهد شد.
کد خبر dd72620195914f358cf476bfc423961d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =