فود پرس – با پی گیری های انجمن صنفی صنایع روغنکشی و در صورت  همکاری وزارت جهاد کشاورزی واردات دانه های روغنی در کشور شتاب می گیرد.

به گزارش فود پرس، در حالی که تولید دانه های روغنی درکشور در مقایسه با نیاز کشور به کنجاله و روغن خام بسیار ناچیز است به نظر می رسد با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اقتصادی کردن فعالیت روغنکشی، می توان امیدوار بود واردات دانه های روغنی جایگزین واردات کنجاله و روغن خام شود تا ضمن اشتغالزایی، سود حاصل از فرایند روغنکشی در کشور نیز نصیب صنعتگران ایرانی شود.
بنا بر این گزارش اولین محموله کشتی دانه سویای خریداری شده توسط شرکت ماهیدشت کرمانشاه  در بندر امام خمینی پهلو گرفته و کشتی دوم نیز به زودی وارد کشور می شود.
همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری حدود 750 هزار تن دانه روغنی سویا شامل 350هزار تن (ماهیدشت کرمانشاه)، 200هزار تن (نوید خلیج فارس)، 110هزار تن (بهپاک) و 90 هزار تن (روغنکشی خرمشهر) وارد کشور خواهد شد.
گفتنی است ظرفیت کارخانجات روغنکشی در کشور  بالغ بر 4.5 میلیون تن در سال است و در سال گذشته با واردات 300 هزار تن دانه و استحصال دانه های داخلی با کم تر از 10درصد ظرفیت خود کار کرده است.
کد خبر def2fd8e31e44f02ac3a1cea01d98ec1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =