معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مقدار مجوز صادره برای واردات گندم در سال جاری هفت میلیون تن است که این مقدار خریداری و حدود 4.2 میلیون تن آن وارد کشور شده است و در زمینه گندم هیچ‌گاه دارای این میزان موجودی و ذخیره نبودیم.

علی قنبری، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: در زمینه روغن خام، برنج و شکر خام با حضور به موقع در بازار‌های جهانی، میزان موجودی ذخایر کشور بسیار خوب و اطمینان‌بخش است؛ به‌طوری که در برخی کالاها بیش از شش یا هفت ماه نیاز کشور را ذخیره کرده‌ایم.

واریز بیش از 66 هزار میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران

وی با بیان اینکه در زمینه خرید تضمینی در سال جاری 6.7 میلیون تن گندم در سراسر کشور خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش ریالی گندم‌ها بیش از 70 هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از 66 هزار میلیارد ریال به حساب کشاورزان سراسر کشور بابت خرید تضمینی این محصول واریز شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خرید و تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار کالاهای استراتژیک یادآور شد: این شرکت در راستای اجرای وظایف خود در حوزه تنظیم بازار به دو روش عمل کرده است. یکی از آن‌ها تامین کالاهای اساسی از طریق خرید تولیدات داخلی و تامین کالاهای اساسی از طریق خرید‌های خارجی و واردات است.

وی با بیان اینکه حدود 550 هزار کشاورز در سراسر کشور در زمینه تولید گندم فعال هستند، گفت: استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه و گلستان به ترتیب با خرید 970، 860، 604 و 600 هزار تن در رده‌های اول تا چهارم جدول خرید گندم کشور قرار دارند.

بیش از 27 میلیارد ریال برای آموزش نانوایان هزینه شده است

قنبری درباره آموزش نانوایان توضیح داد: در خصوص آموزش مهارت‌های پخت به متصدیان و کارگران نانوایی با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تاکنون تقریبا 77 هزار و 845 نفر از نانوایان به میزان چهار میلیون و 192 هزار و 166 ساعت آموزش دیده‌اند و موفق به اخذ گواهینامه‌ مهارت شغلی شده‌اند.

وی هزینه‌ صرف شده برای این طرح را حدود 27 میلیارد و 61 میلیون و 552 هزار و 767 ریال عنوان کرد.

بهسازی و نوسازی 30 درصد نانوایی‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره طرح بهسازی و نوسازی نانوایی‌ها گفت: طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های نانوایی با رویکرد افزایش کیفیت و بهداشت تولید نان از طریق تجهیز، تعمیر و خرید لوازم و ملزومات نوین مورد نیاز واحد‌های نانوایی اجرایی شده است که تاکنون از بیش از 54 هزار واحد مشمول طرح، حدود 16 هزار و 542 واحد نانوایی یعنی حدود 30 درصد بهسازی شده‌اند.

قنبری ادامه داد: رقم تسهیلات پرداختی برای بهسازی در مرکز استان‌ها 150 میلیون ریال، در شهرستان‌ها 100 میلیون ریال و برای نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 4.5 ساله است.
کد خبر df1465ea3eee447bbdade8cf7df3a22d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =