تاکنون 45 هزار رأس گوسفند به کشور کویت و امارات صادر شده که با توجه به استقبال آنها، این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: صادرات گوسفند و مرغ از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود که در این راستا کشورهای کویت و امارات، مشتریان ویژه و پرطرفدار گوشت ایرانی هستند.

جمال‌الدین جاویدی افزود: در عرض دو هفته گذشته، تعداد 45 هزار رأس گوسفند به کشور کویت و امارات صادر شده است که هر روز نیز بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های خوزستان، بوشهر و کرمانشاه پیشتاز صادرات گوسفند زنده هستند که پس از طی مراحله قرنطینه، صادرات به کشورهای فوق انجام می‌شود.

جاویدی ادامه داد: چهارهزار و 632 رأس گوسفند تاکنون از بوشهر صادر شده و همچنان ادامه دارد.

واردات تنها در مواقع خاص انجام می‌شود

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره واردات فرآورده‌های پروتئینی تصریح کرد: صادرات در دستور کار است و برای واردات به جز مواقع خاص، فکر نمی‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر از کشور برزیل واردات گوشت گوساله و از کشور ارمنستان واردات گوشت گوسفند تنها در حد 20 تا 40 تن برای تنظیم بازار انجام می‌شود.

جاویدی درباره ارتباط با جمهوری آذربایجان نیز تأکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور فکری برای واردات گوشت از این کشور ندارد.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب تولید، از این پس برای صادرات محصولات پروتئینی از قبیل گوشت مرغ و گوسفند برنامه‌ریزی می‌شود
کد خبر df427d63bfc042ed9b94c5daf5cb7651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =