عضو هیأت مدیره صنایع لبنی گفت: آزادسازی در صنایعی مانند فرآورده‌های لبنی باعث رقابت کارخانه‌ها جهت افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود خواهد شد و ما پیش‌بینی می‌کنیم که آزادسازی در سال آینده در شیرخام و فرآورده‌های لبنی صورت گیرد.

محمد فربداظهار داشت: صنایع لبنی خواهان آزادسازی قیمت شیر و تمامی فرآورده‌های لبنی است اما متأسفانه دامدارها خیلی راغب نیستند این طرح را عملیاتی کنند و این سبب شده این پروسه‌ آزادسازی انجام نگیرد.

فربد با بیان اینکه یارانه عددی تعیین‌کننده برای مصرف سرانه و افزایش تولید نیست تصریح کرد: باید درآمد بالا رود و گرنه قیمت لبنیات گران نشده و صنایع خواهان افزایش قیمت‌ها نیست زیرا بازار کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد.

وی در خصوص توزیع شیر مدارس نیز گفت: 150 میلیارد تومان آن به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شده و مابقی آن قرار است واریز شود و توزیع شیر هم به صورت استانی و به مدیران آموزش و پرورش هر استان سپرده شده است.

فربد در پایان یادآور شد: اگر قرار است یارانه به شیر تعلق گیرد بهتر است این یارانه صرف توزیع شیر مدارس شود و همچنین نگاه دولت به آزادسازی مثبت بوده و آزادسازی قیمت‌ها تدریجا در حال عملیاتی شدن است.
کد خبر e03229c8e3b94ec69b0b4cb6a7785d5f

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =