۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کشاورزی> حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار  بیان داشت: هندوانه، گوجه درختی و چاقاله وارد بازار شده است، قیمت چاقاله از 20 تا 25 هزار تومان و درشت آن از 6 تا 10 هزار تومان است. گوجه درختی نیز با قیمت 40 تا 45 هزار تومان و محصول کاشان این میوه نیز از 8 تا 12 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی تأکید کرد: ما از ابتدا نیز پیش بینی می کردیم که تولید سیب و پرتقال امسال بسیار زیاد است و نیازی به هیچ گونه تنظیم بازاری وجود ندارد، زیرا بازار خودش تنظیم می‌شود و این اتفاق نیز افتاد، اما از طرفی نیز به دلیل گرمای هوا، بیشتر از نیاز مصرف، این میوه‌ها به بازار عرضه شد و بنابراین بخشی از ذخیره بعد از عید را نیز به بازار منتقل کردند.

مهاجران بیان داشت: این وضعیت همچنان ادامه دار بود و در روزهای پس از عید نیز قیمت پرتقال پایین آمد که امروز باردیگر طبق پیش بینی که داشتیم یک افزایش قیمت 10درصدی در قیمت پرتقال ایجاد شد، اما در کل پرتقال به مقدار زیادی ذخیره شده به طوری که متأسفانه مقداری از این پرتقال‌های ذخیره شده در انبارها فاسد شده است.

وی در رابطه با قیمت سیب و کیوی نیز به نسیم آنلاین گفت: سیب و کیوی بیش از نیاز در سردخانه‌ها مانده است بنابراین قیمت این میوه‌ها افزایشی نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: ما از قبل نیز پیش بینی خود دررابطه با تولید و عرضه زیاد سیب و پرتقال را به مسئولین مربوطه اطلاع داده و نامه نوشتیم اما در کل امسال تنظیم بازار برای جهاد کشاورزی گران درآمد و در این رابطه ضرر کرد، سیب و پرتقال را ذخیره کرد، سیب را توانست به خوبی و با قیمت مناسب در بازار عرضه کند، اما از آن جهت که پرتقال‌هایش کمی پوسیده بود و از آن نوع پرتقال نیز در بازار با قیمت کمتر زیاد وجود داشت بنابراین نتوانست به خوبی این محصول را به فروش برساند.

وی ادامه داد: متأسفانه شرایط بازارهای خارج از کشور نیز برای صادرات چندان مناسب نیست، زیرا ترکیه به دلیل پایین تمام شدن قیمت محصولاتش اجازه رقابت به ایران را نمی‌دهد، سیب ترکیه نیز از نظر رنگ آمیزی بهتر است هر چند که طعمش به خوبی محصول ایران نیست.

مهاجران خاطرنشان کرد: صادرات میوه ای مانند کیوی تولید داخل نیز به این دلیل که در چند سال اخیر زودتر از زمان وارد بازار شده با مشکل مواجه شده و الان متقاضی و خریداری در کشورهای دیگر ندارد و دنیا کیوی ایران را پس زده و این در حالی است که کیوی ما بهترین محصول این میوه در کل دنیا است.

وی در پایان در رابطه با قیمت موز نیز گفت: قیمت موز از کیلویی 3200 تومان به 4700 تومان افزایش داشته که در خرده فروشی به 6500 تومان نیز خواهد رسید و دلیل این افزایش قیمت نیز خبر بالا بردن تعرفه واردات آن است، امیدواریم که این افزایش تعرفه واردات باعث شود تا تولید داخلی این محصول که قطعا در منطقه ای مانند آستارا به خوبی جواب می دهد.

منبع:نسیم آنلاین
کد خبر e0811db69f3546f99b10bd2c8e55a607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =