کشاورزی> معاون وزیر جهاد کشاورزی از ادامه داشتن اعتراض این وزارتخانه نسبت به ورود و عرضه غیرقانونی محصولات کشاورزی به ویژه انواع میوه به کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون آفت مگس مدیترانه در استان‌هایی مانند کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده که سوغاتی میوه‌های قاچاق است.

محمد علی طهماسبی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی پیش از این بارها با وزارت کشور و استانداران مرزی مکاتباتی برای جلوگیری از واردات غیرقانونی و عرضه میوه‌های قاچاق به کشور داشته است، چرا که از سویی محصولاتی مانند سیب روی دست تولید‌کنندگان باقی مانده و دولت مجبور است به صورت تضمینی بخرد و از سویی دیگر شاهد عرضه قاچاق این محصولات هستیم.

سودجویی رانت‌خواران و قاچاق‌چیان به اسم " واردات پیله‌وری"


وی افزود: از طرفی دولت مجبور است برای حمایت از تولید‌کنندگان، تولیدات اضافی را بخرد و از سوی دیگر عده‌ای قاچاقچی و رانت‌خوار تحت عنوان "واردات پیله‌وری" اقدام به ورود غیرقانونی میوه به کشور می‌کنند و برایشان هیچ چیز جز جیب خودشان مهم نیست.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر مگس میوه در کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده است، در حالی که در این استان‌ها هیچ‌گاه شاهد این بیماری و آفت نبوده‌ایم که نشان می‌دهد شیوع این بیماری حاصل و سوغاتی واردات غیرقانونی و میوه‌های قاچاق است.

طهماسبی اعلام کرد: این موضوع به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس شده است و مطبوعات دائما نسبت به این موضوع انتقاد می‌کنند اما متاسفانه گوش شنوایی برای این مساله وجود ندارد.

وی درباره‌ عرضه آزادانه میوه‌های قاچاق در میادین اصلی میوه و تره‌بار کشور نیز تصریح کرد: این وظیفه وزارت جهاد کشاورزی نیست که جلوی عرضه این محصولات را بگیرد و وظیفه دیگر دستگاه‌های نظارتی است تا جلوی آن را بگیرند اما بارها اعتراض خود را نسبت به این مسائل اعلام کردیم.

منبع:ایسنا
کد خبر e3794bb89e6540c5bffa76edb6191596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =