۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
مواد غذایی> یک متخصص تغذیه غذاهای رفع کننده خستگی و خمودگی را نام برد و گفت: مصرف میوه، سبزی‌، لبنیات، خوراک‌های دریایی و مغزها در رفع خستگی و خمودگی انسان موثر هستند.

مرتضی صفوی راهکارهای رفع خمودگی و خستگی را برشمرد و گفت: در این موضوع نوع تغذیه انسان بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر تغذیه تصحیح داشته باشیم هرگز دچار کسلی، خمودگی، بی‌حالی و ضعف نمی‌شویم اما اگر از تغذیه صحیح استفاده نکنیم و بدن کمبود مواد مغذی داشته باشد این کمبود موجب خمودگی و کسلی می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه افسردگی فصلی جز بیماری‌های است که موجب کسلی و خستگی انسان می‌شود گفت: علایم این افسردگی کج‌خلقی،‌بی‌علاقگی به کار روزانه، عدم علاقه به شرکت در فعالیت‌های گروهی و از بین رفتن تمرکز است.

وی به نقش تغذیه در رفع این نوع افسردگی اشاره کرد و گفت: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر باشد. این مواد هم در غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموترش و شیرین،‌گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و ...) وجود دارد و هم در غذاهای حاوی ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های A , E و D.

صفوی تاکید کرد: این ویتامینها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی تاثیر جدی روی سلامت و تامین نیازهای بدن دارند ضمن اینکه خوراکی‌های دریایی نیز می‌تواند ایمنی بدن را بالا برده و مانع بروز خستگی و بی‌حالی در انسان شود.

به گفته‌وی مصرف میوه، سبزی،‌لبنیات، خوراک‌های دریایی، مغز میوه‌هایی مانند گردو و پسته در کنار 45 دقیقه زیر نور خورشید قرار گرفتن می‌تواند مانع خمودگی و خستگی افراد و کسل بودن آنها شود.

این متخصص تغذیه همچنین بر مصرف 3 وعده اصلی غذا در روز و 2 تا 3 میان وعده تاکید کرد و گفت: مصرف این وعده‌های غذایی زیر نظر متخصص تغذیه می‌تواند به رفع خستگی و خمودگی کمک کند.

منبع:فارس
کد خبر e4f835a27ae74d9b8c9ba6495b4b8047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =