صنایع غذایی> دبیر انجمن صنفی روغن نباتی از توزیع روزانه ۳.۵ تا ۴ هزار تن روغن در بازار خبر داد.

امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی روغن نباتی  از آرامش نسبی بازار روغن‌ خبر داد و گفت: گر چه ۱۰۰ درصد مشکلات حل نشده، اما بازار روغن خانوار آرامش نسبی پیدا کرده است.

وی با اشاره به علل مشکلات توزیع در بخش روغن حلب و نیمه جامد افزود: با توجه به بحث های ارزی و حمل و نقل مشکلاتی در عرضه روغن حلب ایجاد شده است، در هفته گذشته به علت بارندگی در بندر امام با مشکل حمل و نقل مواجه شدیم.

بیرشک ادامه داد: تمامی کارخانجات توان خود را گذاشتند که کمبود روغن‌پیش نیاید و مشکلات فعلی مرتفع شود.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی درباره فروش اجباری روغن همراه با دیگر کالاها بیان کرد: بنابر بیانیه انجمن فروش اجباری همراه با روغن تخلف است و هیچ یک از کارخانجات این کار را نمی کنند و اگر مغازه ای این کار را کند، مربوط به بخش های صنفی است و در بخش صنعت کاملا با موضوع فروش اجباری کالا مخالف هستیم.

وی از توزیع روزانه ۳.۵ تا ۴ هزار تن روغن خبر داد و گفت: با تولید بیشتر کارخانه ها طی هفته های آتی روغن ۴ تا ۵ کیلویی حلب هم در اختیار مردم قرار می گیرد.

این مقام‌ مسئول با اشاره به اینکه فروش روغن حلب با نرخ ۱۳۰ هزار تومان قابل قبول نیست، بیان کرد: روغن حلب بر مبنای قیمت مصوب سازمان حمایت عرضه می شود و در سایت ۱۲۴ قیمت مصوب درج شده و کارخانجات نرخ ها را رعایت می کنند.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی درباره آینده بازار روغن گفت: قیمت روغن تحت تاثیر مولفه های متعددی همچون نرخ جهانی، قیمت فولاد، حمل و نقل، سوخت و ... است که امکان پیش بینی قیمت در خصوص بازار وجود ندارد، اما به طور کلی اگر شرایط به روال فعلی باشد، افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

بیرشک در پایان مهم ترین بحث در تولید روغن نباتی را  بحث واردات و چالش های ارزی برشمرد و گفت: بحث نقل و انتقال پول و بانک‌مرکزی بسیار تاثیر گذار است و پیش بینی می شود که اگر در بحث ارز اتفاق خاصی رخ ندهد، مشکلی در بحث بازار روغن نخواهیم داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر e6d3b337f82b4de6933027ea919cbdf8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =