رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه صنایع کشور نباید در زمینه صادرات به روسیه دچار ذوق‌زدگی شوند و عجله کنند، گفت: باید بدانیم نیاز اخیر بازار روسیه به دلیل تحریم‌های اروپا یک نیاز موقتی بوده و دیر یا زود این تحریم‌ها لغو می‌شوند.

احمد آزاد‌مرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه روسیه و آمریکا دو کشوری هستند که نمی‌توانند تا ابد دشمن یکدیگر باشند و منافع مشترک زیادی با یکدیگر دارند، افزود: در همین راستا تحریم‌ها علیه روسیه دیر یا زود لغو خواهد شد. البته این کشور هم‌اکنون به دنبال این است که به اروپا و آمریکا نشان دهد که تحریم‌ها علیه روسیه تاثیری نداشته و شاید تفاهمات اخیر با ایران نیز در همین راستا باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه شاید در مبادلات تجاری با این کشور نتوانیم دلار بگیریم و مجبور به معاملات پایاپای شویم، اظهار کرد: به همین دلیل باید این شیوه تجارت به دقت بررسی شود تا برای کشور نفع داشته باشد. همچنین تجارت دو کشور باید در چارچوب مشخصی انجام شود تا بعدا برای صادر‌کنندگان و تولید‌کنندگان ایرانی مشکل‌ساز نشود.

رییس سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه حجم تجارت ایران و روسیه در سال‌های گذشته چندان بالا نبوده است، گفت: دلیل این وضعیت هم به دلیل نیاز کم روسیه به بازار ایران و هم به دلیل ضعف صادرات ایران بوده است. حالا که روسیه به دلیل شرایط ، خواستار تامین برخی نیازهای غذایی و کشاورزی خود از ایران شده است باید با دقت این مساله را بررسی کنیم و دچار ذوق‌زدگی نشویم.

آزاد‌مرد با تاکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی باید با مشاوره دقیق اقدام به برقراری ارتباط تجاری با طرف روس کنند، درباره صادرات غذایی و کشاورزی ایران به بازار روسیه اظهار کرد: در حال حاضر یکی از محصولات صادراتی ایران به بازار روسیه رب گوجه‌فرنگی است که روس‌ها نیز از این محصول استقبال خوبی می‌کنند.
کد خبر e744dfb3fd314b4c991403ba13ea1c46

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =