مواد غذایی> رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم گفت:آزاد و یکسان سازی قیمت گندم و آرد می تواند در افزایش کیفیت موثر باشد.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم با اشاره به  تاثیر افزایش قیمت آرد در کیفیت نان اظهار داشت: افزایش قیمت آرد تاثیری در کیفیت نان ندارد چرا که درحال حاضر دولت گندم را با نرخ 900 تومان ارائه می دهد که این نرخ با قیمت جهانی تقریبا یکسان است.

وی افزود: در سال های گذشته کیفیت نان برحسب گندم وارداتی بوده که اکنون با توجه به ممنوعیت واردات در سال جاری باید گفت که کیفیت نان براساس گندم داخلی است که اگر کیفیت مناسب باشد قطعا کیفیت نان نیز تغییر خواهد کرد.

کرمی با اشاره به تاثیر آزاد سازی نرخ گندم بر کیفیت نان بیان کرد: آزاد سازی و یکسان سازی قیمت گندم و آرد می تواند در افزایش کیفیت موثر باشد  چراکه با این امر رقابت سالم بین کارخانه های آردسازی و نانوایان صورت می گیرد که در نهایت به افزایش کیفیت منجر می شود.

وی ادامه داد: با آزاد سازی گندم و رقابت سالم و به دور از حاشیه و رانت در حوزه آرد و نان در سال 88، شاهد افزایش کیفیت نان بودیم که متاسفانه از سال 89 مجددا به سبب  تغییر این رویکرد نارضایتی مردم و دولت از بی کیفیتی نان های تولیدی از سر گرفته شد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم با اشاره به دیگر عوامل تاثیر گذار بر کیفیت نان عنوان کرد: آموزش کارگران نانوایی و ایجاد یک آکادمی ملی نان تاثیر بسزایی در این امر داردکه متاسفانه در کشور ما این آکادمی وجود ندارد اما در سایر کشورها شاهد آکادمی ملی نان هستیم و می توان گفت که آموزش کارگران 30 الی 40 درصد در افزایش کیفیت تاثیر گذار است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر e7b1dc92e9fa4377b0e2e91bc4f2d012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =