وزیر جهاد کشاورزی گفت: صحبت‌هایی درباره حضور من در دولت بعدی انجام شده است، ولی تصمیم نهایی با رئیس جمهور است.

 محمود حجتی در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت یازدهم ، در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا در دولت بعدی حضور دارد یا خیر؟ اظهار کرد: صحبت‌هایی با من شده و من تابع نظر رئیس جمهور هستم.

وزیر جهادکشاروزی درباره اجرای طرح احیای جنگل‌ها و مراتع گفت: مصوبه‌ای در این‌باره اوایل دولت یازدهم ابلاغ و اجرا شده و در برنامه ششم توسعه هم مصوبه‌ای وجود دارد که هر نوع بهره‌برداری از جنگل متوقف شود. در این راستا قراردادهایی که به اتمام رسیده به هیچ وجه تجدید نشده است و همکاران من از خرداد ماه با طرف قراردادهای در حال اجرا مذاکره می‌کنند تا به نتیجه ختم پیمان برسند. ماهانه ۱۰، ۱۵ قرارداد خاتمه می‌یابد و تاکنون بیش از ۵۰ درصد قراردادها منتفی شده است و تا آخر سال هم این موضوع صد درصد محقق می شود.

حجتی در مورد گلایه برخی از تولیدکنندگان کود نسبت به واردات این محصول اظهار داشت: ما نمی توانیم بگوییم هیچ کودی وارد نشود . بعضی از کودهای تولید شده در داخل کشور مشکلاتی دارند که باید مراحل ثبت و استاندارد سازی آنها حل شود. آن بخش از تولیدکنندگان که این مرحله را طی کرده اند مورد حمایت ما قرار گرفته اند و سایر تولید کنندگان نیز باید این مراحل را طی کنند.
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی در رابطه گلایه تولید‌کنندگان از واردات بخصوص تولیدکننده واکسن تب برفکی در ایران، گفت: مسئولیت اول ما حمایت از تولید داخلی از جمله تولید واکسن تب برفکی است حتی ترویج‌کننده این موضوع بودیم. تولیدکننده این واکسن را می‌شناسم و تحت حمایت ما است. 

او افزود: با شرکت‌های دانش بنیان، همکاری می‌کنیم که روز به روز توسعه یابند. سلول‌هایی که نیاز دارند را از طریق انستیتو رازی در اختیارشان می‌گذاریم. نگرانی در این زمینه نیست انشالله یک روز از واردات بی‌نیاز شویم. 

وزیر کشاورزی بیان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم هیچ چیز وارد نشود. منتهی بعضی از کود‌های تولید داخل مشکل دارد که باید مراحل ثبت و استانداردسازی را طی کنند که بخش عمده در سه سال گذشته این کار را کردند و آنهایی که این کار را کردند، تحت حمایت ما هستند. 

حجتی راجع به اولویت اصلی وزیر بعدی تشریح کرد: سیاست‌هایی در دولت یازدهم مطرح است که تا کنون اجرا شد و اساس کار بر افزایش بهره‌وری است. کاهش فشار بر منابع طبیعی باید صورت گیرد اگر همگام با طبیعت تولید کنیم، هم نیاز‌هایمان تامین می‌شود و هم طبیعت مشکل پیدا نمی‌کند. البته نیاز به ابزار و تکنولوژی روز داریم. 

او افزود: نمره ما را عزیزان بخش کشاورزی و تولیدکنندگان باید بدهند باید در خصوص نارسایی که داشتیم عذر‌خواهی کنم.


کد خبر e81f339418fe4f19abbc9cdda3d154fc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =